به زیارت مقام‌های ساختگی نروید به زیارت مقام‌های ساختگی نروید به زیارت مقام‌های ساختگی نروید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
به زیارت مقام‌های ساختگی نروید به زیارت مقام‌های ساختگی نروید به زیارت مقام‌های ساختگی نروید به زیارت مقام‌های ساختگی نروید به زیارت مقام‌های ساختگی نروید

به زیارت مقام‌های ساختگی نروید

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری با تاکید براینکه برخی از اماکن و مقام های موجود در کربلا ساختگی است، خواستار عدم توجه به آنان و رفتن به زیارت اماکن معتبر شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين عسكري با اشاره به تحقيقات گسترده اي كه درباره مقام هاي موجود در كربلاي معلي شده است، گفت: زائر فرصت كوتاهي در كربلا حضور دارد و با اجراي برنامه هاي كاذب مثل بازديد از اين اماكن غير مستند نبايد وقت او را تلف كرد.
كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به تشريح برخي از اين اماكن پرداخت و گفت: برخي از اين اماكن بر اساس خواب درست شده است كه نمي تواند حجت شرعي داشته باشد.
وي ادامه داد: برخي ديگر از اين مقام ها در طول سال هاي اخير چندين بار جابجا شده اند كه با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد كه آنها سرقفلي دارد و هر از مدتي جابجا مي شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين عسكري برخي ديگر از يان مقام ها را مربوط به رسوم اين مردم عنوان كرد و گفت: برخي افراد توجهشان به ساخته هاي بشري بيش از بطن ماجراست و كافي كه ضريحي را ببينند، آن وقت براي آن نذر مي كنند و تبرك مي كنند و به مرور اين مكان به عنوان مكان مقدس شمرده مي شود در حالي كه شايد بتوان اين موارد را جزء بدعت ناميد.




نظرات کاربران