پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام

پنج نکته از زندگانی امام پنجم در روز میلاد آن امام همام

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در حرم امام حسین علیه‌السلام به پنج نکته درباره زندگانی امام باقر العلوم پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد در حرم اباعبدالله الحسين اولين نكته عملي در زندگاني امام محمد باقر (عليه‌السلام) را كه امروز هم بايد مورد توجه قرار بگيرد را بخشندگي و انفاق آن حضرت عنوان كرد و اظهار داشت: در اين فرهنگ امام باقر به فقيري كه احتياجاتش را برآورده كرده است مي‌فرمايند كه باز هم اگر مشكلي داشتي پيش ما بيا برخلاف برخي از افراد كه كمك مي‌كنند و مي‌گويند «ديگه اينجا پيدات نشه».
وي با شاره به روايتي ديگري از امام پنجم مؤمنان در رابطه با انفاق و بذل و بخشش تصريح كرد: عده اي نزد امام باقر آمدند و گفتند كه در منطقه ما شيعه زياد است، امام در برابر اين بيان آنها فرمودند كه آيا فرهنگ انفاق و بذل و بخشش هم در ميان آنها رواج دارد؟ و اگر كسي خطايي انجام دهد از او مي‌گذرند و آيا اهل مواسات و برادري هستند كه اگر چنين نباشند شيعه نيستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد دومين نكته اخلاقي از زندگاني امام باقر در ايام ولادت ايشان را عبادت و ناله و اشك در محضر خداوند بر شمرد و گفت: امام محمد باقر (عليه‌السلام) هنگامي كه وارد مسجد الحرام مي‌شدند بلند بلند گريه مي‌كردند و مي‌فرمودند شايد به خاطر اين اشك‌ها مورد عنايت قرار بگيرم.
وي سومين ويژگي مورد اشاره امام باقر را حلم و بزرگواري دانست و گفت: ايشان عليرغم همه توهين‌ها و اقداماتي كه عليه ايشان انجام مي‌شد با بزرگواري برخورد مي‌كردند و همين امر سبب مي شد كه طرف‌هاي مقابل به سمت ايشان جذب شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد تسليم و رضا در برار خدا را چهارمين نكته آموزنده از سيره عملي امام باقر عنوان كرد و گفت: ما در روايات داريم كه اگر مي‌خواهيد بدانيد خدا از شما به چه ميزان راضي است، ببينيد كه شما به چه ميزان از خداوند راضي هستيد.
استفاده از فرصت‌ها پنجمين نكته از سيره عملي حضرت باقرالعلوم بود كه خطيب بعثه مقام معظم رهبري به آن اشاره كرد و گفت: آن امام همام از فرصت به وجود آمده در جابجايي حكومت براي پايه ريزي دانشگاه بزرگ اسلام و تشيع كه در زمان امام صادق به ثمر نشست، نهايت استفاده را در پيشبرد اهداف اسلام كرد.


| شناسه مطلب: 52506




كربلا امام باقر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران