آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟ آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟

آیا به معاویه حضرت خطاب کردن جایز است؟

به عقیده شیعیان، معاویه بن ابی سفیان همواره در سپاه مشرکان و در مقابل پیامبر اسلام (ص) بوده است. وی تنها در یکی دو سال آخر، یعنی بعد از فتح مکه و شاید بر اثر جبر محیطی به اسلام گرویده است. معاویه یکی از بنیان گذاران تجمل و دوری از نگاه آخرت طلبانه اسلامی بوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به عقيده شيعيان، معاويه بن ابي سفيان همواره در سپاه مشركان و در مقابل پيامبر اسلام (ص) بوده است. وي تنها در يكي دو سال آخر، يعني بعد از فتح مكه و شايد بر اثر جبر محيطي به اسلام گرويده است. معاويه يكي از بنيان گذاران تجمل و دوري از نگاه آخرت طلبانه اسلامي بوده است.
او همچنين با امير المؤمنين امام علي (ع) كه سوابق او در اسلام انكار ناپذير است و به اجماع مسلمانان، خليفه و برادر پيامبر (ص) به شمار مي آمده، وارد جنگ شد و اين جنگ را با سبط رسول اسلام (ص)، يعني امام حسن (ع) ادامه داده و بزرگان فراواني را چون عمار بن ياسر و حجر بن عدي به شهادت رسانده است. از اين رو، وي سزاوار انتقادات فراواني بوده و نبايد بيش از آنچه كه مستحق آن است، او را مورد تعظيم و تكريم قرار داد.
البته منعي در استفاده از واژه "حضرت" براي عموم مردم وجود ندارد، اما اگر كاربرد آن بدان معنا باشد كه به نوعي پيشوايي ديني براي معاويه معتقد بوده و به همين دليل، قصد بزرگداشت او در ميان باشد، استفاده از اين واژه را براي او و امثالش نمي پسنديم، اما در غير اين صورت، به ويژه در مواردي كه استفاده ننمودن از چنين عباراتي، موجب آزار و اذيت مسلمان مستضعفي مي شود، نمي توان آن را حرام دانست.
منبع: اسلام كوئست


| شناسه مطلب: 52527




شيعه پاسخ شبهات



نظرات کاربران