کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود

کربلای معلی در «لیلة الرغائب» همه دست نیاز بود

نخستین شب جمعه ماه رجب لیله الرغائب نام دارد که در روایات برای آن اعمال و برکات بسیار بیان شده است. در این شب بهترین فرصتها برای گرفتن برات اجابت از بارگاهِ ربوبی حاصل می‌شود، اما در کربلای معلی هر شب جمعه لیلة الرغائب و بهترین زمان و مکان برای اجابت دعاها است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، در ليله الرغايب همه آمده بودند تا نياز باشند در برابر بي نياز و چه جايي بهتر از اينجا كه فرمودند دعا در اينجا مستجاب است.
لبيك يا حسين يا ولي الله ان بيني و بين الله ذنوبا لا ياتي عليها الا رضاكم يا سريع الرضا و غفار الذنوب و يا ستار العيوب ذكر هايي بود كه آمده بودند تا در زير قبه و گنبد و بارگاه امام عاشقي ها بگويند تا بدين واسطه خدا به آنان نگاه لطف كند.
اينجا كربلاست و شبهاي جمعه هميشه مملو از جمعيت است و به نوعي مي توان گفت كه هر شب جمعه اش شب آرزوهاست ولي اين شب جمعه رنگ و بوي ديگري داشت.
از همان غروب آفتاب كه مجري مراسم حرم مطهر شروع به دعا كردن كرد و زمين كربلا با ناله هاي زايران و مشتاقان و گناهكاران و اولياي الهي و با غريو "الهي آمين" آنان به آسمان پرواز كرد تا اذان صبح كه بال هاي ملائك بر زمين پهن بودند و منتظر بردن درخواست هاي اين مردم به محضر پروردگار، اين پيام را به عالم دادند كه ما به اين واسطه براي همه شما از خدا در خواست داريم كه حاجاتتان برآورده شود.
زن و مرد و پير جوان از ابتداي شب با حضور در حرم مطهر امام حسين و حضرت عباس عليهم السلام و بين الحرمين به راز و نياز با معبود خويش مشغول بودند و با بجا آوردن نماز اين شب ليله الرغايب را بهانه اي براي قرب و نزديكي بيشتر با هستي بخش بي همتا قرار دادند و دست نياز به سوي او دراز كردند و در دعاي بيشتر آنان دعا براي كساني كه زايران حسيني را بدرقه كرده بودند و يا به هر طريقي التماس دعا گفته بودند و يا كساني كه حق برگردنشان دارند، نابودي دشمنان و تكفيري ها موج مي زد.
در رأس همه اين دعاها دعا براي فرج و ظهور منتقم خون امام حسين عليه السلام، آن عدالت گستر جهاني مهدي موعود بود كه همراه انبيا و شهدا و اوليايي كه هر شب جمعه ميهمان حرم سيدالشهدا هستند از خدا درخواست كردند.




نظرات کاربران