حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان

حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در ماه رمضان

یک رسانه سعودی از حضور روزانه یکصد هزار عمره گزار در خلال موسم عمره ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، پايگاه خبري مكه نوشت نشست اول توسعه خدمات حج و عمره در مقر اتاق تجاري صنعتي مكه مكرمه با همكاري وزارت حج و با حضور مسئولان موسسات ارباب طوايف و صاحبان شركت هاي حج و عمره و روساي كميته هاي ذيربط، پايه هاي توسعه خدمات رساني به ضيوف الرحمن را مشخص كرد.
بندر حجار وزير حج عربستان در اين زمينه اعلام كرد: توسعه خدمات رساني به ضيوف الرحمن و ارتقاي آن مستلزم مشاركت و همكاري فعال وزارت حج به عنوان طراح و برنامه ريز و ناظر بر عملكرد شركت هاي بخش خصوصي با اين شركت هاست كه خدمات مستقيم را به ضيوف الرحمن در زمينه هاي اسكان و حمل و نقل و تغذيه ارائه مي كنند.
وي اصول و پايه هاي مشخص شده از سوي وزارت حج را اينگونه تشريح كرد كه سفر حج و عمره و زيارت مدون، منظم و آسان باشد و زاير مناسك را در فضايي از آرامش و اطمينان به جا آورد تا اين سفر خاطره زيبايي در حافظه حاجي و عمره گزار به جا بگذارد.
وي افزود: وزارت حج عربستان يك دستگاه دولتي است و مأموريت رسمي آن ساماندهي و تنظيم بخش هاي حج و عمره و زيارت و توسعه و نظارت بر عملكرد شركت ها و نهادها و فراهم كردن فضاي رقابتي است.
وي گفت: حكومت عربستان تمام امكانات خود را براي خدمت به ضيوف الرحمن به كار گرفته و در اين زمينه با تمام شايستگي و اقتدار عمل مي كند و طرح هاي بزرگي را هم در مكه مكرمه، مدينه منوره و مشاعر مقدسه اجرا مي كند كه در تاريخ از نظر مساحت و كيفيت و سرعت پيشبرد طرح ها سابقه ندارد.
وزير حج سعودي، كنترل تدابير و فناوري خدمات از طريق توسعه و ارتقاي عملكرد دست اندركاران بخش حج و عمره را از ديگر پايه هاي مشخص شده عنوان كرد.
ماهر جمال رئيس شوراي اداري اتاق تجاري صنعتي مكه مكرمه هم بر توسعه روزافزون خدمات حج و عمره به منظور ارائه بهترين خدمات به زايران بيت الله الحرام تأكيد كرد و مدعي شد حكومت سعودي ميلياردها ريال با سخاوت براي راحتي ضيوف الرحمن هزينه مي كند بدون اينكه عوارض يا مالياتي در خصوص حج يا عمره از آنها دريافت كند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران