کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است

کاشان میزبان جشنواره ملی «سقای ادب» است

دارالمؤمنین کاشان شهرستانی پرآوازه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی مذهبی از طریق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آن به ویژه در راستای معرفی پیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی، نهادینه سازی فرهنگ نبوی، علوی و ترویج شعائر مذهبی و ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جواد دهقاني، دبير نخستين جشنواره ملي حضرت عباس (عليه السلام) در كاشان، گفت: اين جشنواره با اهداف اشاعه و ترويج فرهنگ حسيني، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي مرتبط با سيره و سبك زندگي ائمه معصومين (صلوات الله عليهم اجمعين) خاصه مولاي ادب و غيرت و وفاداري حضرت ابالفضل (عليه السلام)، شناسايي توليدكنندگان و پديد آورندگان آثار برتر فرهنگي، هنري و مذهبي در اين زمينه و كمك به انتشار گسترده آثار معارفي برگزار مي‌شود.
وي، بررسي زندگي و ابعاد مختلف شخصيت حضرت عباس بن علي (عليه السلام) به عنوان چهره تابناك عاشورا، حماسه ساز كربلا و الگوي واقعي ايثار، فداكاري، جانبازي و ولايت مداري در چهار بخش مقاله نويسي، شعر، داستان و دل نوشته را موضوع جشنواره ذكر كرد و گفت: مهلت ارسال آثار شعر و دل نوشته تا روز دوم خرداد ماه ۹۴ سالروز خجسته ميلاد حضرت ابوالفضل است.
به گفته وي، زمان ارسال مقالات و داستان نيز تا نيمه دوم آبان ماه امسال به نشاني كاشان، ميدان امام رضا (عليه السام)، بلوار بوستان، دبيرخانه دائمي جشنو اره سراسري حضرت ابالفضل العباس (عليه السلام) است.
مسؤول كانون فرهنگي هنري مسجد قمر بني هاشم كاشان نشاني پست الكترونيك جشنواره را آدرس info@abbas133.ir و سايت جشنواره را به نشاني www.abbas133.ir يادآورشد و گفت: علاقه مندان به شركت در جشنواره براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن‌هاي ۰۹۱۳۳۶۱۸۱۹۹ و ۰۹۱۳۱۶۱۷۳۳۸ تماس بگيرند.
دهقاني اظهارداشت: برگزاري نخستين جشنواره ملي حضرت عباس (عليه السلام) با عنوان «سقاي ادب» با همكاري دبيرخانه ستاد عالي كانو ن‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، هيات‌هاي مذهبي، جمعي از خيرين و محبان قمر منير بني هاشم برگزار مي‌شود.
*محورهاي جشنواره/برنامه‌هاي جنبي وي، بردباري و صبر در برابر مصائب تلخ، ولايتمداري، وفاداري و تولي و تبري، سقاي ادب؛ نسب نبوي و تربيت علوي، نماز و بندگي، علم الهي و بصيرت، وفا و بصيرت عباس، ايثار، گذشت و فداكاري را از جمله محورهاي چهار بخش جشنواره برشمرد و گفت: جسارت، شجاعت و شهامت، فصاحت و بلاغت، جود و سخاوت، كرامت و عبادت و استجابت دعا، تربيت مادري قمر العشيرة، رو حيه ادب و ولايت پذيري، سرپرستي، احساس وظيفه و مسووليت پذيري، امر به معروف و نهي از منكر، مديريت جهادي بحران و سياست‌هاي فرهنگي از ديگر محورهاي آن است.
به گفته وي، برگزاري جشن ميلاد خجسته ابوفاضل، مشاعره، مولودي خواني، اجراي موسيقي سنتي، مسابقات كتابخواني، تجليل از نويسندگان برتر، برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي هنري، نشست‌هاي تخصصي و بازديد از اماكن تاريخي مذهبي كاشان از جمله برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره ملي است.
*جوايز جشنواره سقاي ادب دبير نخستين جشنواره ملي حضرت عباس (عليه السلام) در كاشان، جايزه نقدي نفرات اول تا سوم در بخش مقاله را به ترتيب مبالغ ۱۵، ۱۲ و هشت ميليون ريال به همراه تنديس و لوح سپاس جشنواره خاطرنشان كرد و گفت: نفرات چهارم و پنجم نيز با دريافت مبلغ چهار ميليون ريال جايزه نقدي و لوح سپاس براي هر يك به عنوان نفرات برگزيده به طور مشترك معرفي مي‌شوند.
دهقاني، مبالغ ۱۹، هشت و ۶ ميليون ريال به همراه تنديس و لوح سپاس جشنواره را از جوايز نقدي نفرات اول تا سوم در بخش شعر اعلام كرد و گفت: مبلغ سه ميليون ريال و لوح سپاس نيز به عنوان جايزه نقدي براي هر يك از نفرات چهارم و پنجم به عنوان نفرات برگزيده به طور مشترك اهدا مي‌شود.
وي، جوايز نقدي نفرات اول تا سوم در بخش داستان را به ترتيب مبالغ ۱۲، ۱۰ و هشت ميليون ريال به همراه تنديس و لوح سپاس جشنواره ذكركرد و گفت: نفرات چهارم و پنجم نيز با دريافت مبلغ سه ميليون ريال جايزه نقدي و لوح سپاس براي هر يك به عنوان نفرات برگزيده به طور مشترك معرفي مي‌شوند.
به گفته وي، مبالغ شش، پنچ و چهار ميليون ريال به همراه تنديس و لوح سپاس به ترتيب جوايز نقدي نفرات اول تا سوم در بخش دل نوشته و دريافت مبلغ ۲ ميليون ريال جايزه نقدي و لوح سپاس جايزه نقدي براي هر يك از نفرات چهارم و پنجم به عنوان نفرات برگزيده به طور مشترك است.
دهقاني در پايان گفت: نخستين جشنواره ملي حضرت عباس (عليه السلام) كانون فرهنگي هنري مسجد قمر بني هاشم كاشان، در ادامه برنامه‌هاي كنگره حضرت ابوالفضل العباس (عليه السلام) كاشان- آران و بيدگل و از خرو جي‌هاي اين كنگره است.




نظرات کاربران