موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد

موانع افزایش تعداد حجاج و عمره گزاران اعلام شد

وزیر حج عربستان اعلام کرد: در دیدارهایی که با مسئولان حج ۷۰ کشور انجام شد، از آنها خواسته شد به قوانین و مقررات عربستان پایبند باشند.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، بندر حجار وزير حج سعودي به الوطن گفت: تا كنون تدابير و مسائل مربوط به حج امسال را با هيئت هايي از حج ۷۰ كشور و همچنين اقليت‌هاي اسلامي بررسي و درباره الزامي بودن عمل به قوانين حج و همچنين قراردادهاي اسكان و حمل و نقل در مكه مكرمه و مدينه منوره تاكيد كرديم.
وي افزود: وزارت حج، ميزان پايبندي به اين تعهدات را بر اساس قراردادهاي امضا شده پيگيري مي‌كند.
حجار در پي ديدار با مسئولان اتاق تجاري صنعتي مكه مكرمه خاطر نشان كرد: پس از پايان طرح توسعه فعلي در مسجدالحرام، ما با مشكل ديگري روبرو هستيم و آن ظرفيت مشعر منا است كه گنجايش يك ميليون و چهارصد هزار حاجي را دارد، همچنين با مسائل ديگري از جمله بحث جابجايي هوايي، اسكان و حمل و نقل روبرو هستيم و وزارت حج براي افزايش ظرفيت با هدف افزايش تعداد حجاج و عمره گزاران تلاش مي‌كند.
وي گفت: مطالعاتي در شوراي توسعه مكه مكرمه با هدف رساندن تعداد حجاج به چهار تا هفت ميليون نفر و تعداد عمره گزاران به ۱۵ تا ۱۶ ميليون عمره گزار در سال در حال انجام است.
وي درباره مشكل تهويه چادرهاي حجاج در مشعر منا اعلام كرد: وزارت حج، سه كارگاه با شركت ۲۰ دستگاه برگزارشده است كه توصيه هايي هم مطرح شده و بر اهميت اين مساله كه هر طرف و نهادي تدابير لازم را در زمينه‌هاي مختلف و موضوع تهويه اتخاذ كند، تاكيد شده است.
وزير حج سعودي گفت: اين وزارت، موضوع چادرهاي مشعر عرفات و نيز ساخت ساختمان هايي در دامنه‌هاي كوه‌ها براي اسكان حجاج را بررسي مي‌كند.
وي همچنين از توافق با شوراي گردشگري سعودي براي بازديد عمره گزاران از برخي اماكن عربستان خبر داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران