نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره

نظر یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره عمره

یکی از کارشناسان و اساتید دانشگاه با اشاره به روایات فراوان رسول گرانقدر اسلام و ائمه طاهرین (ع) در ستایش از عمره، ثابت کرده است که عمره مستحب به دلایل مختلف در رأس همه مستحبات قرار دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روايات فراوان از رسول گرانقدر اسلام و ائمه طاهرين در ستايش از عمره وجود دارد و فقها در جمع روايات به استحباب عمره فتوي داده اند، ولي استحضار داريد كه مستحبات رابطه طولي دارند نه رابطه عرضي و عمره مستحب آكد و به دلايل ذيل در راس همه مستحبات است.
۱- آرزومندان سرزمين وحي كه نمي‌توانند در حج شركت كنند، با برنامه ريزي سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري، به آرزوي خود مي‌رسند و اين حركت زيباي شما پاسخ به نداي فطري ملت است.
۲- سرزمين وحي مكان بسيار مهم براي تبليغ دين و زايران محترم است كه فطرتاً انسان را با آغاز خود آشنا مي‌كند.
۳- در همين دوره كوتا ۱۰ روزه عملاً آنچه در تاريخ خواندند و شنيدند و جزء باور ملت شده با چشم مشاهده و وارد قدمگاه معصومين، پيامبر (ص) و ائمه هدي (ع) مي‌شوند و اعتقادات خود را استمرار مي‌بخشند و مستحكم مي‌كنند.
۴- در اين دوره با روحانيت آشنايي كامل پيدا مي‌كنند كه اثرات فراوان براي نظام ديني و حوزه‌هاي علميه دارد (كه در جاي خود بايد بررسي شود).
۵- معمولاً اينجانب به عنوان روحاني خانواده همچون طبيب و وكيل خانوادگي بعد از عمره هم با زايران ارتباط دارم و گردهمايي برگزار مي‌كنيم كه به ياد آن سرزمين انسان‌هاي قوي و معتقدي براي نظام ساخته مي‌شوند.
۶- حضور يك ايراني در مسجد النبي و مسجدالحرام حتي بازار، ناخودآگاه مردم مختلف دنيا را بياد امام و رهبري انداخته و ايستادگي ايران در مقابل استكبار را نشان مي‌دهد.
۷- حضور شيعه در سرزمين وحي ناخودآگاه مردم را بياد امام صادق (ع) و مكتب جعفري و ائمه هدي رهنمود مي‌كند كه اين مصداق بارز تبليغ شيعه بغيرالسنتكم است.
۸- برخوردهاي نامتعارف مأموران و وهابيت با زايران ايراني، مردم را به حقانيت شيعه و ايران هدايت مي‌كند.
بدلايل فوق به نظر اينجانب، دست‌هاي پيدا و پنهان دشمنان با شروع حملات هوايي به يمن عمداً اين فضا را بوجود آورد تا حضور ايراني و شيعه را از سرزمين وحي كوتاه نمايد. در حالي كه تجاوزي نبوده است.
- پس چرا به همين سادگي با خانه خدا و مردمان و اعتقاداتشان بازي كرديم؟ - چرافضاي تحميل شده مديريت نشد؟ - چرا به صدا و سيما اجازه داده شد وارد اين مقوله شود؟ - چرا با حيثيت دو جوان و خانواده آنان بازي شد؟ - چرا بعضي از ائمه و جماعت اين فضا را هدايت كردند؟ - چرا اين همه جوك و توهين به مقدسات در فضاي مجازي ساخته شد؟ - چرا اين همه سال فرهنگ سازي شده و يك شبه همه بر باد رفت؟
و هزاران چراي ديگر…


| شناسه مطلب: 52640




عربستان عمره مفرده



مطالب مرتبط

نظرات کاربران