واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام دولت تاجیکستان

آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما پیام دوستانه ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم وآن اینکه ما اینکار را در زمان رضاخان تجربه کرده ایم و حتی عده ای در این راه کشته شده اند ودر مسجد گوهرشاد جمع زیادی را شهید کردند، ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضا خان قیام کردند و حجاب اصیل را برگرداندند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم بااشاره به انتشار اخباري مبني بر اينكه رئيس جمهور تا جيكستان مطالب تندي درباره حجاب گفته است اظهار داشت: در پي اين اقدام دولت، در كوچه و خيابان چادر از سر زنان كشيده اند و جمعي از علماي تاجيكستان هم عليه اين اقدام قيام كرده اند.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: ما پيام دوستانه اي به رئيس جمهور تاجيكستان داريم وآن اينكه ما اينكار را در زمان رضاخان تجربه كرده ايم و حتي عده اي در اين راه كشته شده اند ودر مسجد گوهرشاد جمع زيادي را شهيد كردند، ولي مردم تسليم نشدند و عليه رضا خان قيام كردند و حجاب اصيل را برگرداندند.
وي تصريح كرد: نصيحت ما اين است كه اين كار را دنبال نكنند؛ چرا كه به تصريح قرآن مسلمانان پايبند به حجاب هستند و چند آيه در باره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنيا شناخته شده اند.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: ما در شرايطي هستيم كه بايد بين ملت‌ها و دولت‌ها وحدت باشد، اين مسئله باعث مي‌شود بين دولت و ملت تاجيكستان اختلاف بيفتد و علما و مردم در برابر دولت جبهه بندي كنند و اين به مصلحت اين كشور نيست.
وي تصريح كرد: بهتر است شرايطي فراهم شود تا مردم وظايف شرعي را در باره حجاب انجام دهند و اصل حجاب چيزي نيست كه آن را بشود انكار و يا مسلمانان را از آن منصرف كرد.




نظرات کاربران