تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها

تأکید حجت‌الاسلام بهجتی بر تقویت اخلاق در کاروان‌ها

حجت الاسلام والمسلمین بازقندی(بهجتی) با اشاره به اهمیت مسائل اخلاقی عنوان کرد: زایران با احساسات پاک، پای در این سرزمین مقدس می گذارند و اخلاق در این سفر اهمیت فراوانی دارد و باید این مسئله تقویت شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين حسين بازقندي (بهجتي)، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، ۲۶ ارديبهشت در جلسه روحانيون و مداحان كاروانهاي اعزامي به عتبات عاليات با تبريك سالروز مبعث نبي مكرم اسلام (صلي‌الله عليه و آله و سلم) به برخي وظايف روحانيون در ارتباط با زايران پرداخت.
وي با اشاره به اهميت مسائل اخلاقي عنوان كرد: زايران با احساسات پاك پاي در اين سرزمين مقدس مي‌گذارند و اخلاق در اين سفر اهميت فراواني دارد و بايد اين مسئله تقويت شود.
حجت الاسلام بازقندي (بهجتي)، با بيان اينكه به تعبير امام خميني (ره) قرآن كريم از باي «بسم الله» تا سين «والناس» به مسائل اخلاقي تأكيد دارد، گفت: آيات قرآن كريم در رابطه با مسائل مختلفي چون حكومت، فقه، معاملات، جنگ و غيره بر مسائل اخلاقي تأكيد دارد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي افزود: بايد تلاش كنيم زيران پس از بازگشت به شهرهاي خود از نظر رفتار و گفتار دچار تحول مثبت شوند.
وي با اشاره به محورهاي ارزشيابي مسؤولان فرهنگي كاروانها گفت: بيان احكام، آداب و فلسفه زيارت، همراهي با زائر، معرفي اماكن مقدس، حسن معاشرت با مردم، خلاقيت و نوآوري از جمله محورهاي ارزشيابي قلمداد مي‌شوند.
در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق به بيان برخي احكام نماز زيارت و نيز احكام نماز جماعت و تيمم پرداخت.
همچنين حجت الاسلام محمدحسين عسكري، كارشناس مسؤول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، نكاتي را در رابطه با مسئوليت روحانيون كاروانها بيان كرد.
در اين جلسه برخي از روحانيون كاروانها پيشنهاداتي براي اثربخشي هرچه بيشتر سفر زايران به عتبات عاليات ارائه كردند.
همچنين در پايان اين جلسه، حاج عباس حيدرزاده مداح اهل بيت (عليه السلام) به مناسبت سالروز مبعث نبي مكرم اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) به مديحه سرايي پرداخت.




نظرات کاربران