راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه

راه‌اندازی بازار سیاه آب زمزم‌ تقلبی در مکه مکرمه

یک رسانه سعودی در گفت و گو با برخی شهروندان عربستانی تنها هدف آنها از زیارت بیت الله الحرام را خرید آب زمزم اعلام کرد و از ادامه معضل فروش آب زمزم تقلبی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه سعودي عكاظ با تيتر «مراكز مشخص براي فروش رسمي آب زمزم با هدف مقابله با فروشندگان آب زمزم تقلبي» نوشت: برخي عمره گزاران و زائران مكه مكرمه پيشنهاد ايجاد مراكزي براي فروش آب زمزم در تمام شهرها و استان هاي عربستان را مطرح كرده اند.
اين عمره گزاران گفتند: از شهرها و استان هاي خود مسافت هاي طولاني را طي كرده اند تا آب طاهر و پاك را خريداري كنند؛ اما افراد متقلب و كلاهبرداري با فروش آب زمزم تقلبي آن‌ها را به اشتباه انداخته‌اند.
سعد عبدالله المهيني از ساكنان رياض پايتخت عربستان با بيان اينكه به طور خاص براي خريد آب زمزم به مكه آمده است، ابراز اميدواري كرد كه مسئولان اداره سقيازمزم، ايجاد مراكز مخصوص فروش آب زمزم را در شهرها و استان هاي عربستان و محله هاي مختلف مكه مكرمه تحت نظارت خود بررسي كنند.
وي افزود: چنين گامي از پديده هاي منفي مانند كلاهبرداري و گران فروشي و موارد ديگر جلوگيري مي كند.
فيصل معتوق هم گفت: صدها كيلومتر را طي كرده تا وارد مكه شده است و هر ماه دو بار به خاطر آب زمزم به مكه مي آيد.
وي هم خواستار ايجاد مراكز مخصوص فروش آب زمزم در شهرها و استان ها شده و گفته است چنين اقدامي هيچ ضرري ندارد و باعث كمك به مردم و جلوگيري از كلاهبرداري مي شود.
هياس الشخيي هم از جده آمده است و همان پيشنهاد را مطرح كرده و مي گويد: ايجاد مراكز مخصوص فروش آب زمزم به طور كامل به پديده بازار سياه آب زمزم در موسم ها پايان مي دهد.
عبدالرحمن الخريجي و ابراهيم البخيت از قصيم عربستان از اين كه مراكز رسمي براي فروش آب زمزم در شهرها و استان هاي عربستان يا حتي در مناطق مختلف مكه مكرمه وجود ندارد، تعجب كرده و پيشنهاد واگذاري انجام اين ماموريت به يك شركت متخصص براي فروش آب زمزم در سطح عربستان را مطرح مي كنند.
يك منبع آگاه در شركت سقيا زمزم ملك عبدالله گفته است: طرح هاي عملياتي براي موسم ها با هدف ساماندهي فروش آب زمزم و كاهش ازدحام در دستوركار است.


| شناسه مطلب: 53025




زمزم مكه



نظرات کاربران