مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد

مراسم جشن مبعث در حرم امیرالمومنین(ع) برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین حسین قرنی در مراسم جشن مبعث حرم مطهر امیرالمومنین(علیه السلام) به بیان وجوه اعجاز قرآن کریم پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از عتبات عاليات، به مناسبت مبعث پيامبر اكرم (ص)، مراسم جشن و شادماني از سوي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين قرني در اين مراسم گفت: قرآن هيچ رقيبي ندارد و كسي نمي تواند همچون آن را بياورد؛ آورنده اين كتاب در هيچ مكتب و در محضرهيچ استادي درس نگرفته وآموزش نديده بود.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در نجف با اشاره به وجوه اعجاز قرآن گفت: اعجاز لفظي، محتوايي و اعجاز از نظر آورنده آن در اين تقسيم بندي جاي مي گيرد.
وي با اشاره به اعجاز بلاغي قرآن كريم افزود: شيوه بيان قرآن به ‌گونه‌اي است كه كلام هيچ بشري حتي رسول اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) با آن قابل مقايسه نيست و از اين جهت دانشمندان معتقدند، عملكرد كساني كه به بهانه جلوگيري از اشتباه حديث پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم)با قرآن، از كتابت آن منع كرده‌اند، قابل قبول و توجيه نيست.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در نجف در رابطه با اعجاز عددي قرآن گفت: امروزه با پيشرفت علوم و به كارگيري كامپيوتر سعي شده است، ارتباطات عددى خاص ميان الفاظ و حروف قرآن نشان داده شود كه امكان ندارد چنين روابطي در كلام بشري باشد.
وي با اشاره به اعجاز محتوايي قرآن گفت: عدم وجود اختلاف در قرآن، اخبارغيبي كه نسبت به برخي افراد يا برخي وقايع دقيقاً به وقوع پيوسته است و علوم و معارف قرآني نشان از اعجاز محتوايي قرآن دارد؛ قرآن حاوي علوم و معارفي است كه در آن زمان هيچ بشري نمي‌توانسته به آنها دست يابد و اين معارف شامل نكات عميق عرفاني، فلسفي، عقلي و غيره است.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در نجف با اشاره به مسئله اعجاز از نظر آورنده آن گفت: حضرت رسول اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم)فردي امّي بوده است، پس چگونه مي‌تواند در جزيرةالعرب كه مردمش بيگانه از دانش و فرهنگ بوده‌اند، چنين كتابي از پيش خود بياورد.
در خاتمه اين مراسم رضوان‌فر، از مداحان اهل بيت(عليهم‌السلام) به مديحه سرايي پرداخت.




نظرات کاربران