درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی

درخشش پژوهشکده حج در یک همایش بین‌المللی

کتاب «اشتراکات شیعه و اهل سنت در عقاید مهدویت» نوشته حجت الاسلام جواد جعفری، مدیر گروه کلام و معارف پژوهشکده حج و زیارت در دومین همایش بین المللی تقدیر از آثار و پایان نامه‌های تقریبی برگزیده و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، دومين همايش بين‌المللي تقدير از پايان‌نامه‌هاي برتر تقريبي با هدف اعتلاي دانش و تنوير افكار جامعه، تقويت بنيه تقريبي بين مسلمانان و تحكيم بيش از پيش امت اسلامي صبح پنج‌شنبه، ۳۱ ارديبهشت‌ماه ساعت ۸ صبح در دانشگاه علوم اسلامي رضوي در مشهد برگزار شد. [factimage()] http://hajj.ir/_Shared/_Sites/Site%2822%29/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%20%D8%AC%D9%84%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%20%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%AA%20%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%20%D9%88%20%D8%A7%D9%87%D9%84%20%D8%B3%D9%86%D8%AA%20-%203.jpg [imagetitle()] [factimageend()] براساس اين گزارش، تقدير از ۱۱ پايان‌نامه برگزيده و رونمايي از ۹ اثر در حوزۀ تقريب مذاهب اسلامي از برنامه‌هاي اين مراسم بود كه آيت‌الله محسن اراكي، دبير مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبري در اين همايش به ايراد سخن پرداختند.
بر اساس اين گزارش، در حوزۀ تقريب مذاهب اسلامي ۹۰۰ پايان‌نامه به پژوهشگاه مطالعات تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ارسال شده بود كه در مرحله اول ارزيابي ۱۶۰ اثر و در مرحله دوم ۹ اثر به عنوان آثار برگزيده انتخاب شده‌اند.
همچنين پنج كتاب در حوزه تقريب مذاهب اسلامي تهيه شده كه پس از دو مرحله ارزيابي دو عنوان، برگزيده شناخته شده است كه در اين مراسم از آن‌ها تقدير به عمل خواهد آمد. براساس اين گزارش، كتاب «اشتراكات شيعه و اهل سنت در عقايد مهدويت» نوشته حجت الاسلام جواد جعفري، مدير گروه كلام و معارف پژوهشكده حج و زيارت در دومين همايش بين المللي تقدير از آثار و پايان نامه‌هاي تقريبي برگزيده و تقدير شد.
اين كتاب، پژوهشي در اثبات اشتراكات شيعه و اهل سنت در عقيده مهدويت با استناد به منابع روايي شيعه و اهل‌سنت است. در واقع اين تحقيق، به برخي نقاط مشترك ميان شيعه و سني در مسئله مهدويت مي‌پردازد. بي‌شك، مراجعه به منابع روايي شيعه و اهل‌سنت و استخراج روايات مشترك، به روشني گوياي اشتراك فراوان و وحدت نظر جهان اسلام در آموزه بالنده مهدويت است.
در اين نوشتار موارد مشترك ميان فرق اسلامي در سه بخش كلي ارائه شده است: بخش اول، مشتركات روايات شيعه و سني درباره شخص امام مهدي (عج). بخش دوم، مشتركات درباره قيام ايشان و بخش سوم مشتركات درباره دوران حكومت امام مهدي (عج) است.
يادآور مي‌شود، اين مراسم سالانه برگزار مي‌شود كه اولين همايش، سال گذشته در قم برگزار شد.


| شناسه مطلب: 53096




همايش پژوهشكده مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران