برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی

برگی از کرامت اهل بیت(ع) به زایران حسینی

حرمت سادات متولی: زائری که مشرف به عتبات عالیات در کربلای معلا و نجف اشرف نشد اما به یادش تا قیامت زیارت برایش ثبت می شود.

مدير يكي از گروه هاي كاروان اعزامي بانوان بافنده فرش هاي عتبات عاليات از كاشان به كربلاي معلا در خاشيه اين سفر زيارتي گفتگو با خبرنگار خبرگزاري حج در دارالمومنين كاشان گفت: بانوي معلمي سال ها قبل در گروه وي عازم كربلا بود كه در مسير اين سفر زيارتي دچار حادثه شد و از تشرف به عتبات عاليات بازماند.
محمود داوري افزود: اين بانوي زائر در ابتداي سفر كه بدرقه كنندگان پاي ماشين ها سرگرم مراسم بدرقه و خداحافظي با بستگانشان بودند اظهار بيقراري و ناراحتي مي كرد كه چرا كاروان حركت نمي كند و معطل مراسم خداحافظي بدرقه كنندگان است.
وي با اشاره به اينكه اين زائر پس از سال ها موفق به سفر كربلا شده بود گفت: اين زائر در كرمانشاه متاسفانه دچار حادثه اي شد كه سر مرز و هنگام خروج بر اثر درد و ناراحتي زياد به بيمارستان اعزام و مشخص شد كه دچار شكستگي لگن شده و بايد به سرعت براي جراحي به تهران انتقال داده شود.
به گفته وي، با وقوع اين حادثه نه تنها اين زائر بلكه همه همسفران كاروان نيز متاثر و ناراحت از اين اتفاق شدند كه وي از ادامه سفر بازماند و متاسفانه در بيمارستان تهران پس از بيهوشي جراحي ديگر به هوش نيامد و از دنيا رفت.
اين خادم هيات حضرت ابالفضل(ع) مسجد اميرالمومنين (عليه السلام) كاشان اظهارداشت: اگر چه اين بانو ي زائر در ابتداي سفر ناراحتي و بيقراري كرد اما لحظه جدا شدن از كاروان و اعزام به بيمارستان تهران آنچنان منقلب و متاثر با امام حسين(ع) نجوا و سوز و گدازي دلسوزانه و خاضعانه داشت و در آخرين لحظه كلامي را بر زبان جاري كرد كه همان عبارت باعث ضمانت و شفاعتش نزد اباعبدالله الحسين(ع) شد.
داوري تصريح كرد:زمانيكه خواستند اين زائر در حسرت زيارت كربلا را از مرز به طرف تهران و بيمارستان منتقل و اعزام كنند رو به سمت كربلا پس از عذرخواهي فراوان از محضر سيد و سالار شهيدان خطاب به آن حضرت گفت يا امام حسين(ع) شكايتد را به مادرت زهرا(س) مي كنم و با همين جمله بود كه دل امام حسين(ع) را خريد و كاري كرد كه در تمام سفرها با نقل اين خاطره همه زائران نايب الزياره وي در كربلاي معلا شوند.
وي با تاكيد بر كرامت، بزرگي و هدايت امام حسين(ع) گفت: آنقدر سيد و سالار شهيدان كريم و بزرگوار و مهربان است كه خواست اين زائرش ناراحت و ناراضي نباشد و گرچه مشرف به يك زيارت در حرم هاي شريف اهل بيت(ع) در اعتاب مقدس نشد اما خاطره اش به گونه اي در سفرهاي زيارتي زائران كر بلا نقل مضمون شود كه هميشه به صورت مستمر زيارت زائران حرم حسيني برايش ثبت و در ثواب زيارت آنها شريك شود.
به گفته وي، اين هدايت و كرامت و بخشش امام حسين(ع) به زائرش در اين داستان واقعي مصداق همان كشتي نجات و چراغ هدايتي است كه تا قيامت راهگشا و نجات بخش افراد بشريت است.
مدير گروه چهارم كاروان اعزامي بانوان بافنده فرش هاي عتبات عاليات از كاشان افزود: گرچه اين زائر در ابتدا ناراحتي كرد اما در آخرين لحظه معرفتي پيدا كرد و فهميد چگونه صحبت كند و به آقايش چه بگويد تا بتواند داغ حسرت زيارت نرفته را از گوشه قلبش بردارد.
داوري در ادامه با تشريح فضايل زيارت امام حسين(ع) براي زائران كربلا گفت: قدم به قدم اين سفر ثواب عمره براي زايرش نوشته مي شود و روزهاي زيارت جزو عمر زائر حساب نمي شود.
وي در پايان با تاكيد بر آثار و بركات متعدد ثواب زيارت كربلا گفت:آثار و بركات مادي و معنوي زيارت كربلا براي زائر حرم حسيني آنچنان تاثير گذار و سازنده است كه در هيچ يك از زيارات ديگر نيست.
به گفته وي، كشتي امام حسين(ع) نسبت به ديگر حضرات معصومين سريع تر و با وسعت تر در رسيدن به رستگاري و فوز و فلاح دنيوي و اخروي است.
گفتني است:تعداد پنج دستگاه اتوبوس متشكل از تعدادي از بانوان بافنده فرش هاي عتبات عاليات در قالب پنج گروه به همراه فرش هاي بافته شده براي حرم هاي شريف امام حسين(ع) ، حضرت عباس(ع) و خيمه گاه عازم كربلاي معلا شدند و در شب مبعث رسول اكرم با گستردن ارزنده ترين هنر دست خود در قالب فرش دستباف در اين اعتاب مقدسه گلستان فرش ها را مفرش بال ملائك و قدوم زائران حسيني كردند.


| شناسه مطلب: 53147




زيارت حضرت هزار



نظرات کاربران