تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز

تقدیر از جانبازان سازمان حج و زیارت در روز جانباز

رییس سازمان حج و زیارت صبح امروز همزمان با میلاد باسعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز از کارکنان ایثارگر و جانباز و آزاده سازمان حج و زیارت تقدیر بعمل آورد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت در اين مراسم، ناميده شدن روز ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) را به روز جانباز از بركات نظام دانست و گفت: در هيچ مملكتي عنوان گرانقدر جانباز را براي افرادي كه با اختيار براي دفاع از ميهن خود با خداوند معامله كرده اند و اين عنوان ارزشمند را دريافت كرده باشند نداريم، لذا بايد از اين بار ارزشي و معنوي كه به جانبازان عزيز عنايت شده است محافظت كرد و جانبازان بايد به عنوان الگو در نظام مقدس نقش آفريني كنند.
وي به سخني از آيت الله مظاهري استاد اخلاق در خصوص ارزش و درجه آزادگي و جانبازي اشاره كرد و گفت: انسانها در طول مسير تكاملي و رشد خودشان يك وجه ثبوتي و يك وجه اثباتي دارند. انسان در مسيركمال مرحله به مرحله خودش را اثبات مي‌كند اما وقتي به درجه كمال رسيد، وجه ثبوتي را پيدا كرده است. به گفته آن استاد اخلاق شما جانبازان با عنايت حضرت ولي عصر عج بدون طي كردن مراحل اثباتي، به مرحله ثبوتي رسيديد و عنوان ارزشمند و با قداست جانبازي را دريافت كرديد.
رييس سازمان حج و زيارت يكي از ويژگيهاي امام راحل و مقام معظم رهبري را قدرت تشخيص ايشان دانست و افزود: يكي از توفيقات عظيمي كه خداوند متعال به امام راحل و مقام معظم رهبري داده است قدرت تشخيص ايشان در هدايت نظام و ايستادگي در مقابل دشمنان است. خداوند متعال در قرآن كريم مي‌فرمايد «ان تتقوالله يجعل لكم فرقانا» اگر تقوا پيشه كنيد خداوند قدرت تشخيص درست از نادرست را به شما عنايت خواهد كرد.
در دوران جنگ تحميلي با شرايط حمايت همه جانبه اي كه غرب و امريكا و اعراب از رژيم صدام داشتند، با درايت و قدرت تشخيص امام راحل و تهذيب نفسي كه ايشان داشت، الان جايگاه و قدرت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در تمام دنيا مطرح است و هم اكنون راهبردهاي مقام معظم رهبري و قدرت تشخيص ايشان در مقابله با دشمنان براي ما كاملا روشن است.
مهندس اوحدي افزود: در كربلا هم قدرت تشخيص حرابن يزيد رياحي، او را به اعلي عليين برد و عمر سعد را به اسفل السافلين. و هنگاميكه شمر براي حضرت ابالفضل العباس (ع) امان نامه آورد، حضرت با وفاداري به امام (ع) به اين مقام شامخ دست پيدا كرد. وي در پايان ابراز اميدواري كرد خداوند قدرت تشخيص را در همه مراحل زندگي عنايت فرمايد تا با درجه جانبازي سجاياي اخلاقي را با قدرت تشخيص افزايش دهيم.
در پايان اين نشست صميمي مهندس اوحدي به مناسبت اين روز بزرگ به كاركنان جانباز سازمان حج و زيارت لوح تقدير اهدا نمود.




نظرات کاربران