پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت

پیام آیت الله العظمی سبحانی به جشنواره بین المللی بهار شهادت

اکنون که به خاطر این مناسبت‌های نورانی شاد و خوشحالیم، دل های ما به خاطر اوضاع و مصیبت‌های جهان اسلام و تجاوز‌های آشکار به کودکان و زنان و پیران توسط تروریست‌های تکفیری اندوهگین است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پيام حضرت آيت الله سبحاني به يازدهمين جشنواره بين المللي بهار شهادت از سوي حجت الاسلام والمسلمين محسن حيدري عضو مجلس خبرگان رهبري قرائت شد. ترجمه فارسي اين پيام به اين شرح مي‌باشد:
الحمد لله رب العالمين و الصلاة والسلام علي محمد و آله الطاهرين.
و سلام و درود بر گل خوشبوي پيامبر حسين بن علي و برادر باوفايش ابي الفضل العباس و فرزندش امام زين العابدين (سلام الله عليهم أجمعين).
صادقانه‌ترين سلام‌ها و خالصانه‌ترين تبريك‌هاي ما تقديم به تمام مسلمانان جهان و حاضران در جشنواره كه خداوند همه آنها را حفظ كند و به آنها توفيق عنايت كند. همچنين از برادران آستان مقدس حسيني و عباسي كه مسؤولان برپايي اين جشنواره زيبا هستند تقدير و تشكر مي­كنيم.
ضمن تقدير و تشكر از مسؤولان جشنواره به خاطر دعوت بنده به اين جشنواره متاسفانه به خاطر مسؤوليت‌ها و شرايط موجود امكان حضور در جشنواره فراهم نيست و براي مشاركت در جشنواره به اين پيام بسنده مي­كنيم كه از سوي گروه ايراني از جانب ما تقديم شما مي‌شود.
برپايي جشن ميلاد اولياءالله امري ديني است كسي كه تاريخ اسلام را مطالعه نمايد، به اين واقعيت پي خواهد برد كه مسلمانان كشورهاي مختلف از ديرباز سالروز ميلاد پيامبر (ص) را جشن مي‌گرفته اند و سخنرانان و شعرا در اين مناسبت بر فرار منبرها به سخنراني و بيان مناقب، مدح و ثناي قرآني پيامبر (ص) و بيان ابعاد مختلف زندگي ايشان مي­پرداخته اند و دراين كار خود به اين آيه اقتدا كرده اند كه مي­فرمايد: «و رفعنا لك ذكرك». اين آيه بر اين نكته دلالت دارد كه زنده كردن ياد رسول خدا (صلي الله عليه و آله) امري مطلوب مي‌باشد و بر اين اساس، برپايي جشن ميلاد ايشان از مصاديق آيه به شمار مي‌رود. برپايي جشن ميلاد ائمه عليهم السلام نشانگر محبت است
خداوند متعال مسلمانان را به محبت و دوست داشتن ذوي القربي امر نموده و فرموده: «قل لا أسألكم عليه أجرا إلا المودة في القربي» و از سوي ديگر دوست داشتن ائمه (ع) از دو طريق صورت مي­گيرد: ۱. پيروي از راه آنها كه راه هدايت و نيكي است و اقتدا به فضائل اخلاقي و ويژگي‌هاي پسنديده آنها. ۲. زنده كردن ياد آنها به روش‌هاي مختلف از جمله برپايي جشن‌هاي ولادت آنها و اظهار دوستي و محبت نسبت به اين خاندان. جشنواره بهار شهادت نيز گامي در جهت زنده كردن ياد پيامبر (صلي الله عليه وآله) و اظهار دوستي فرزندان و جانشينان پيامبر (ص) مي­باشد به ويژه با توجه به اينكه اين جشنواره شامل سخنراني ها، شعرخواني‌ها و مديحه سرايي هايي است كه بيانگر سيره و فداكاري‌ها و ابعاد مهم زندگي آنها مي‌باشد.
حضرت مسيح نيز سالروز نزول سفره آسماني بر خود و حواريونش را رور عيد مي­خواند و قرآن كريم دراين زمينه مي‌فرمايد: «ربنا أنزل علينا مائدة من السماء تكون لنا عيدا لأولنا و آخرنا و آية منك و ارزقنا و أنت خير الرازقين».
بدين ترتيب حضرت مسيح (عليه السلام) سالروز نزول يك نعمت مادي از جانب خداوند را جشن مي‌گيرد، پس چگونه ما به واسطه نعمت­هاي بزرگي همچون ميلاد پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) يا مبعث شريف ايشان يا ولادت‌هاي خاندان پاك ايشان شاد و خوشحال نباشيم، حال آنكه اين خاندان جان و مال خود را در راه دعوت به سوي خدا فدا كردند.
اما اكنون كه به خاطر اين مناسبت‌هاي نوراني شاد و خوشحاليم، دل­هاي ما به خاطر اوضاع و مصيبت‌هاي جهان اسلام و تجاوز‌هاي آشكار به كودكان و زنان و پيران توسط تروريست‌هاي تكفيري اندوهگين است؛ جنايت هايي كه با برنامه ريزي‌هاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي غربي و صهيونيستي با هدف تجزيه جهان اسلام و نشر هرج و مرج و نا امني و ويراني در جهان اسلام و سرگرم ساختن مسلمانان به درگيري‌هاي ويرانگر و تضمين امنيت اسرائيل غاصب انجام مي‌شود.
ما به صاحبان وجدان‌هاي زنده و مسلماناني كه نسبت به دين، مقدسات و وطن خود غيرت دارند، هشدار مي‌دهيم كه با جديت و اراده محكم به مسؤوليت خود در اين شرايط سخت عمل كنند و در برابر تبليغات فريبكارانه شبكه‌هاي ماهواره اي مزدور غرب و شرق بايستند و دست پليد آنها را در ايجاد نفاق و دودستگي و اختلاف ميان مسلمانان با استفاده از تروريست‌هاي تكفيري رسوا سازند.
در پايان
به مرجعيت عالي عراق كه اين كشور را از تفرقه، دودستگي و فروپاشي در برابر تروريست­ها حفظ كرده، سلام و درود مي­فرستم.
همچنين به تمام اقشار ملت نجيب عراق سلام مي­كنم و از آنها مي‌خواهم گرد قرآن كريم، سنت نبوي شريف و تعاليم عترت پيامبر (ص) جمع شوند و همگي در برابر دشمن پليد خود متحد شوند و فرهنگ اسلامي و ثروت‌هاي كشور خود را حفظ كنند و از اين ثروت‌ها براي سازندگي، آباداني و پيشرفت و خوشبختي نسل­هاي آينده خود استفاده كنند. خداوندا به بندگان شايسته خود امنيت عنايت كن و كشور و سرزمين و ثروت‌هاي آنها را از گزند دشمنان حفظ كن، إنك مجيب الدعوات. جعفر سبحاني، قم مقدس
۱/شعبان المعظم/ ۱۴۳۶ ه. ق




نظرات کاربران