مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد

مسجدالحرام برای گنجایش دو میلیون نفر توسعه می یابد

یک رسانه سعودی با اشاره به طرح توسعه حرم شریف مکی اعلام کرد: هدف از سه مرحله توسعه مسجدالحرام، در خود جای دادن بیشترین تعداد زایران و نمازگزاران است تا ظرفیت آن پس از اتمام طرح به دو میلیون نمازگزار در آن واحد برسد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، عكاظ نوشت: سنگ بناي طرح توسعه مسجدالحرام در سال ۱۴۳۲ قمري ريخته شد كه بام ساختمان توسعه جديد مسجدالحرام و صحن‌هاي شمالي شامل باندهايي براي فرود بالگرد پيش بيني شدند، همچنين طرح توسعه، ۱۵ هزار سرويس بهداشتي را در نظر گرفته است.
هدف از سه مرحله توسعه مسجدالحرام، در خود جاي دادن بيشترين تعداد زائران و نمازگزاران است تا ظرفيت آن پس از اتمام طرح به دو ميليون نمازگزار در آن واحد برسد.
طرح توسعه مسجدالحرام از زير زمين و چهار طبقه تشكيل شده و در هر طبقه سرويس‌هاي بهداشتي داير شده است.
در پشت مسعي جديد، سه صحن به صورت پلكاني است كه زير اين صحن‌ها طبقات زير زميني براي خدمات همچون مراكز پليس و دفاع شهري و نظارت امنيتي و سرويس‌هاي بهداشتي قرار گرفته است.
عكاظ درباره افزايش ظرفيت صحن طواف نوشت: اقدامات توسعه به مراحل پيشرفته اي از اجرا رسيده و اداره كل امور حرمين شريفين، تلاش‌هاي خود را با مجري طرح براي اجراي آن افزايش داده است، اين طرح‌ها تنها منحصر به مسجدالحرام نيست، بلكه مشاعر مقدسه منا، مشعرالحرام و عرفات را هم شامل مي‌شود.
عكاظ به طرح قطار مشاعر و طرح درختكاري و سيستم سرمايشي در عرفات اشاره كرد كه از بزرگترين طرح‌ها براي خنك سازي هوا براي حجاج در نهم ذي الحجه به شمار مي‌رود.
اين روزنامه همچنين از طرح كاشت دو هزار درخت در صحراي عرفات خبر داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران