پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست
پای سخن مرحوم اسماعیل دولابی

«تکذیب مدعیان دیدار امام زمان(عج)» به چه معناست

اینکه در روایت آمده است که هر کس که ادعای مشاهده امام زمان(ع) را کرد تکذیبش کنید، به این معناست که آنچه دیده است فقط پرتو مختصری از امام زمان(ع) است و مطلبی خیلی بالاتر از این است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با توجه به فرارسيدن دهه مهدويت و سالروز ولادت حضرت مهدي(عج) توصيه‌ها و نكاتي از عارفان و سالكان طريق الهي براي شناخت هرچه بيشتر امام زمان عليه‌السلام و آمادگي براي درك دوران ظهور تقديم علاقه‌مندان مي‌شود.
آنچه در ادامه مي‌خوانيد گذري بر رهنمودهاي مرحوم حاج اسماعيل دولابي است:

به بزرگي (مرحوم آيت‌الله محمد جواد انصاري همداني) گفتند: آيا امام زمان(ع) را مي‌شود ديد؟ ايشان فرمود: وقتي كه خدا را مي‌شود ديد، امام را كه مخلوق خداست چطور نمي‌شود ديد؟
ما مي‌خواهيم چيزي ببينيم چيزي كه غير از امام زمان(ع) است. كسي كه حضرت را ديد و جمال حضرت را مشاهده كرد ديگر نمي‌خواهد چيز ديگري ببيند.
ظاهراً مي‌گوييم آقا مي‌آيد ولي در حقيقت ما به خدمت حضرت مي‌رويم. ما به پشت ديوار دنيا رفتيم و گم شديم، بايد از پشت ديوار بيرون بيايم تا ببينم كه حضرت از همان ابتدا حاضر بودند.
ما مثل بچه‌اي هستيم كه پدرش دست او را گرفته است تا به جايي ببرد و در طول مسير از بازاري عبور مي‌كنند. بچه جلب ويترين مغازه‌ها مي‌شود و دست پدر را رها مي‌كند و در بازار گم مي‌شود و وقتي متوجه مي‌شود كه ديگر پدر را نمي‌بيند، گمان مي‌كند پدرش گم شده است، درحالي كه درواقع خودش گم شده است. انبيا و اوليا پدران خلقند و دست خلايق را مي‌گيرند تا آنها را به سلامت از بازار دنيا عبور دهند. غالب خلايق جلب متاع‌هاي دنيا شده‌اند و دست پدر را رها كرده و در بازار دنيا گم شده‌اند. امام زمان(ع) گم و غائب نشده است، ما گم و محجوب گشته‌ايم.
اينكه در روايت آمده است كه هر كس كه ادعاي مشاهده امام زمان(ع) را كرد تكذيبش كنيد، به اين معناست كه آنچه ديده است فقط پرتو مختصري از امام زمان(ع) است و مطلبي خيلي بالاتر از اين است. از طرف ديگر كسي كه چيزي را ديد، نبايد به ديگران بگويد. لذا ما وظيفه تكذيب داريم، گرچه ممكن است راست بگويد.
آيا نمي‌دانيد كه امام زمان(ع) با ما در تمام اعمال خير، شريك است؟ زيرا اين اعمال،‌ نيت‌هاي اوست، با همه شريك است. هر كس دو ركعت نماز مي‌خواند يا يك عبّاسي، كاسبي روحي و ايماني مي‌كند او در آن شريك است، يا شريك‌القرآن، يا شريك‌الاعمال با همه شما شريك است و شريك خوبي هم هست. اگر ايشان شريك نباشد چيزي از شما پذيرفته نمي‌شود، قبولي كار شما به خاطر شركت ايشان است. روح عالم است.
شما تصور مي‌كنيد كه زيبايي و شادابي روح شما مال خودت است، مال اوست! السلام عليك يا روح‌العالم. امام زمان(ع) شريك انبياء است، شريك قرآن است.
تلاطمات و ناآرامي‌هايي كه در روزگار ما در سراسر عالم بروز نموده است حاوي بشارت بزرگي است. جهان از درد زايمان به خود مي‌پيچد و عن‌قريب فرزندي را بيرون خواهد داد.
قبل از بارش باران، تندبادي برمي‌خيزد و غبار زيادي برپا مي‌كند، همه خس و خاشاك‌ها و آشغال‌ها را از روي زمين جارو مي‌كند. اما اگر كمي صبر كنيم باد آرام مي‌گيرد و باران مي‌بارد و سپس ابرها كنار مي‌روند و هوا لطيف و آفتابي مي‌شود. آشوب‌ها و نابساماني‌هايي كه در روزگان ما در سراسر جهان پديدار شده است نزديك شدن هواي لطيف و آسمان صاف و آفتابي عصر ظهور را بشارت مي‌دهد.
سواري كه از دور مي‌آيد، پيش از آنكه خودش برسد و ديده شود، گردوغباري كه از زير پاي اسبش برمي‌خيزد ديده مي‌شود. گردوغبار آشوب‌ها و ناآرامي‌هاي جهان در روزگار ما، خبر از نزديك شدن فارس‌الحجاز؛ يعني امام زمان(ع) مي‌دهد.
در مورد امام زمان(ع) در روايات آمده است كه «يحكم بحكم داود»‌ با حكم حضرت داود(ع) حكم مي‌كند.
حضرت داود حكم غيبي صادر مي‌كرد و به شواهد و ادله وابسته نبود. در زمان حضرت داود(ع) شخص فقيري مدت‌ها از خداوند رزق حلالي مي‌طلبيد. روزي گاوي در خانه‌ او را شكست و داخل شد. او هم بر اين اساس كه دعايش مستجاب شده است گاو را سر بريد و گوشت آن را كباب كرد و با خانواده‌اش خوردند. صاحب گاو كه به دنبال گاوش مي‌گشت فهميد كه آن شخص فقير گاو را كشته و مصرف كرده است. پس او را نزد حضرت داود برد و حضرت داود از آن شخص فقير علت كارش را پرسيد، او هم گفت:‌ من هفت سال بود كه دعا مي‌كردم خدا رزق حلالي مرحمت كند، وقتي گاو در را شكست و داخل شد با خود گفتم: دعايم مستجاب شده است؛ لذا آن را سر بريدم و با خانواده‌ام خوردم.
حضرت داود به صاحب گاو فرمود: از شكايتت صرف‌نظر كن، صاحب گاو عصباني شد و اعتراض كرد كه اين چه نحو قضاوت كردن است. حضرت داود به او فرمود:‌ علاوه بر آن، نصف دارائيت را هم به او بده. صاحب گاو به شدت برآشفت. حضرت داود فرمود: تمام دارائيت را به او بده. در بين مردم در اثر اين حكم سروصدا بلند شد. حضرت داود همراه با مردم بر سر قبر پدر كسي كه گاو را كشته بود حاضر شد و او را زنده كرد و علت مرگش را از او جويا شد. او گفت: پدر صاحب گاو، غلام من بود. او مرا كشت و تمام دارايي‌ام را تصاحب كرد. در نتيجه روشن شد علاوه بر اينكه تمام دارايي صاحب گاو متعلق به آن شخص فقير است خود صاحب گاو و فرزندانش هم بچه‌هاي غلام پدر او هستند و متعلق به اويند! امام زمان(ع) هم اينگونه حكم مي‌كنند.
حضرت ولي عصر(عج) اگر دست بر سر ما بكشند، علم و حلم را به درون ما مي‌ريزند.
زمين ظهور حضرت حجت(عج) غير از زمين دنياست. «يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ»؛ روزي كه زمين به زمين ديگري مبدل مي‌شود.
منبع:فارس


| شناسه مطلب: 53300




امام مهدي مهدويت



نظرات کاربران