حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند

حجاج امسال از ۲۰۰ ملیت به حج می‌روند

منابع سعودی اعلام کردند: در موسم حج امسال، یک میلیون و چهارصد هزار حاجی از ۲۰۰ ملیت و کشورهای مختلف جهان به عربستان می‌روند.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، براساس توافق نامه هايي كه وزارت حج سعودي با مسؤولان امور حج كشورهاي عربي و اسلامي و برخي كشورهايي كه اقليت‌هاي مسلمان دارند، حجاج شركت كننده در موسم حج امسال از كشورهاي خارجي، يك ميليون و چهارصد هزار نفر خواهند بود.
بندر حجار وزير حج و ديگر مقامات وزارت حج سعودي، ديدارهايشان با روساي هيات‌هاي امور حج بيش از ۵۴ كشور را به پايان رساند كه اين ديدارها بر سازماندهي امور مربوط به حجاج خارج از عربستان متمركز بود.
وزارت حج عربستان همچنين متن توافق نامه حج را براي ۲۳ كشور از جمله كشورهايي كه تعداد اندكي از حجاج اعزام مي‌شوند، فرستاده است تا مسؤولان امور حج آنها امضا كنند و سپس نسخه‌هاي اصلي را به وزارت برگردانند تا آن را به دستگاه‌هاي دولتي و موسسات خصوصي مرتبط با حج تحويل دهند.
حسني عبدالله محمد بوسطجي مديركل اداره امور حجاج وزارت حج عربستان گفته است: اين ديدارها به طرح‌هاي جديدي كه پادشاهي سعودي براي افزايش ظرفيت مشاعر مقدسه و حرمين شريفين و ارتقاي سطح خدمات رساني اجرا مي‌كند، پرداخته است.
بوسطجي خاطر نشان كرد: در اين ديدارها به عملكرد دفاتر حجاج در موسم حج سال گذشته و تلاش براي اجتناب از تكرار مسائل منفي و نيز نقش آنها در اطلاع رساني به حجاجشان براي احترام به قوانين حج و قوانين عربستان پرداخته شد.
وي افزود: اين ديدارها شاهد امضاي توافق نامه هايي بود كه تعداد حجاج كشورهاي خارج را بر اساس سهميه هر كشور و تعداد همراهان اعم از پزشك و كادر اداري مشخص مي‌كرد.
وي گفت: هيات‌هاي حج از حدود ۸۰ كشور بودند و بسياري از كشورهاي داراي اقليت مسلمان حجاج خود را از طريق شركت‌ها و آژانس‌هاي گردشگري داراي مجوز وزارت حج اعزام مي‌كنند.
اين مقام سعودي افزود: هر سال از بيش از ۲۰۰ مليت در موسم حج شركت مي‌كنند. در موسم حج امسال هم براي سومين سال پياپي، تصميم كاهش ۲۰ درصدي حجاج خارج اعمال مي‌شود.
از سوي ديگر الوطن از بسته شدن كارگاه آماده سازي آب زمزم تقلبي در مكه مكرمه خبر داد.
اين روزنامه نوشت: شهرداري الشوقيه مكه مكرمه كارگاهي را كه به آماده سازي و پر كردن بطري از آب زمزم تقلبي اختصاص داشت، كشف و ضبط كرد و طي آن حدود ۵۰ هزار بطري آب زمزم تقلبي ضبط شد.
اين محل در محله الزهور مكه مكرمه قرار داشت كه كارگران، بطري‌هاي آب زمزم تقلبي را آماده مي‌كردند تا آن را به زائران بيت الله الحرام بفروشند.
پيشتر نيز مكان هايي كه به آماده سازي بطري‌هاي آب زمزم تقلبي مي‌پرداختند، كشف شده است تا جايي كه شهروندان عربستان خواستار مشخص شدن مكان هايي در مناطق مختلف عربستان براي فروش آب زمزم از سوي نهادهاي مسؤول شده بودند.


| شناسه مطلب: 53371




حج تمتع حج۹۴



مطالب مرتبط

نظرات کاربران