چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟ چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟

چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است؟

چرا امام دوازدهم شیعیان با وجود پیروانی بسیار ظهور نکرده است اما محمد بن عبید الله ( امام دوازدهم اسماعیلی) با وجود پیروانی کمتر ظهور کرده است؟

متن كامل پرسش چرا امام دوازدهم شيعه امامي به نام محمد بن حسن عسكري با وجود پيروان بسيار از همان اول غائب بوده ولي امام دوازدهم اسماعيلي به نام محمد بن عبيد الله با وجود پيروان كمتر دست به قيام زده و پيروز شده و حكومت [عباسي] را شكست داده و مصر و الجزائر را از قلمرو آنان خارج كرده و خود به عنوان مهدي موعود در در زمان امام دوازدهم شما حاكم شده و عده اي از پيروان امامي به مذهب او در آمده. پس چگونه مي گوئيد امام دوازدهمتان ياري نداشته يا مردم گناهكار بوده اند و ايشان غائب شده اند.
پاسخ اجمالي قيام هايي كه در طول تاريخ صورت گرفته يا بدليل نقص در رهبران آنها يا بدليل عدم آمادگي اكثريت مردمان در نهايت به پيروزي جهاني دست نيافته است ولي واقعه ظهور جهاني امام زمان(عج) ( امام دوازدهم شيعيان) واقعه اي است كه در آن بساط ظلم و جور از اساس برچيده خواهد شد و اثري از حكومت هاي بي دين و بي خدا باقي نخواهد ماند. تشخيص اين امر كه كي و چگونه قيامي منجر به پيروزي ظاهري و باطني در تمامي جهان خواهد شد، با توجه به زمينه ها و مقدمات و آمادگي هاي لازم به عهده خداوند است و نمي توان مدعي شد كه هم اكنون كه ياران بسياري دعوي متابعت از امام زمان را دارند واجب است كه آن حضرت قيام كنند. بلكه خداوند خود آگاه است كه چگونه امر خويش را به سرانجام مطلوب برساند.
پاسخ تفصيلي ناجي موعود كه ظهور او به تمامي امت ها وعده داده شده، زمين را پر از قسط و عدل خواهد كرد بعد از آنكه از ظلم و جور پر شده است. بنابراين واقعه ظهورِ نهايي و جهاني امام زمان(عج) واقعه اي شبيه به قيامت است كه در آن بساط ظلم و جور از اساس برچيده خواهد شد و اثري از حكومت هاي بي دين و بي خدا باقي نخواهد ماند . قيام هايي كه در طول تاريخ از طرف حق طلبان و ظلم ستيزان عالم صورت گرفته چه در بعد فرهنگي و معنوي و چه در ابعاد سياسي تا به حال بدليل نقص در رهبران آنها يا بدليل عدم آمادگي اكثريت مردمان براي پذيرش حاكمي الاهي و كامل يا در نهايت با شكست مواجه شده يا به پيروزي جهاني دست نيافته و در حوزه اي محدود، منحصر شده است.
انقلاب جهاني مهدي موعود، انقلابي جهاني در ذات انسان هاست نه يك انقلاب مقطعي و نارس كه در دراز مدت بدليل عدم پذيرش باطني توسط مردم محكوم به انزوا شود. هرچند در تمامي دوره ها انسانهايي هستند كه خود را به حدي از كمال رسانده اند كه مي توانند از ياران امام زمان باشند وچه بسا ارتباط باطني هم با آن حضرت داشته باشند (كه خودِ همين امر كمال مطلوب انساني در دوره غيبت است) اما منظور از ظهور نهايي واقعه اي است جهاني كه محدود به عده اي خاص نبوده و بدون تقيه [1] و ضعف در كمال قدرت و تمكن در جهان بر قرار خواهد شد.
برخي امامان اسماعيلي هم كه در طول تاريخ دست به قيام زده اند همچون بسياري از اتقلابات و قيامها هيچ گاه جهاني نشده اند. تشخيص اين امر كه كي و چگونه قيامي منجر به پيروزي ظاهري و باطني خواهد شد، همچنين تشخيص زمينه ها و مقدمات و آمادگي هاي لازم براي اين قيام ،در نهايت به عهده خداوند است و نمي توان مدعي شد كه هم اكنون كه ياران بسياري دعوي متابعت از امام زمان را دارند واجب است كه آن حضرت قيام كنند. بلكه خداوند خود آگاه است كه چگونه امر خويش را به سرانجام مطلوب برساند.
بنابراين امام دوازدهم شيعيان ذخيره الاهي و آخرين حجت خداست و قبل از او بسياري مقدمه سازان ظهور در بين بشريت ظاهر خواهند شد كه خود بخشي از فرآيند ظهور آن حضرت محسوب مي شوند اما ظهور خود آن حضرت باعث خواهد شد كه هيچ اثري از ظلم و كفر در جهان باقي نماند و نمي توان تصور كرد كه ظهور آن حضرت فقط تلاشي محدود براي تحقق اين هدف نهايي باشد.
منبع: اسلام كوئست




نظرات کاربران