حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی

حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی

بیش از ۷۰ کشور در پنجاه‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی که ۱۹ خرداد در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور آغاز می‌شود، حضور خواهند داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري مالزي (Bernama)، عثمان مصطفي، دبيركل سازمان توسعه اسلامي مالزي (جاكيم) اعلام كرد: تا اينجا حضور ۲۹ كشور در رشته قرائت قرآن، ۲۷ كشور در رشته حفظ و ۲۰ كشور در هر دو رشته نهايي شده است.
وي افزود: در رشته قرائت قرآن، مالزي با دو نماينده حضور خواهد داشت كه برگزيدگان گروه بانوان و آقايان پنجاه‌وهشتمين دوره مسابقات سراسري قرائت مالزي هستند كه اخيراً در اين كشور برگزار شد.
عين‌الدين حلمي و حسنا حسن، نمايندگان مالزي در رشته قرائت بانوان مسابقات بين‌المللي اين كشور خواهند بود.
در رشته حفظ آقايان نيز محمد شزاني جمي و فريحه ذوالكفلي نمايندگان مالزي خواهند بود كه برگزيدگان سي‌وششمين دوره مسابقات سراسري اين كشور بوده‌اند.
به گفته مصطفي عثمان، اين مسابقات با عنوان «وحدت؛ نبض تحول ملي» برگزار مي‌شود و ۱۵ داور بين‌المللي از كشورهاي مصر، عربستان، مالزي، اندونزي، برونئي و تايلند اين مسابقات را قضاوت خواهند كرد.
عبدالحليم معظم شاه، پادشاه مالزي در مراسم افتتاحيه و اختتاميه اين مسابقات حضور خواهد داشت.
به گفته مصطفي عثمان، برگزيدگان اين مسابقات در رشته قرائت در گروه بانوان و آقايان يك شمش طلا به ارزش ۷۰ هزار رينگيت مالزي از بنياد توسعه اقتصادي اسلامي مالزي، جايزه نقدي به ارزش ۴۰ هزار رينگيت، يك هديه يادگاري و لوح شركت در اين مسابقات را دريافت خواهند كرد.
در بخش حفظ نيز برگزيدگان شمشي به ارزش ۲۰ هزار رينگيت، ۲۰ هزار رينگيت جايزه نقدي به همراه هديه يادگاري و لوح دريافت خواهند كرد.
اين مسابقات به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد.
گفتني است، محسن حاجي‌حسني‌كارگر، قاري برجسته كشورمان از خراسان رضوي در پي كسب مقام دوم مسابقات قرآن اوقاف و امور خيريه كشور در سال ۹۳ به عنوان نماينده ايران در رشته قرائت به پنجاه‌وهفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن مالزي اعزام مي‌شود.
وي تاكنون در رشته قرائت رتبه نخست مسابقات قرآن اوقاف كشور در سال ۸۱ و رتبه دوم مسابقات سراسري قرآن اوقاف در سال ۹۳ را به دست آورده است.


| شناسه مطلب: 53546




قرآن مالزي



نظرات کاربران