گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند

گاری‌های سه چرخی که برای زایرین کربلا خاطره می‌شوند

دلیل استفاده از گاری سه چرخ در کربلا هرچه باشد، اما برای برخی از مردم که به این کار روی آورده اند، شیرین است و بابت تلاش خود در گرمای این شهر نان حلالی را بر سر سفره خانواده می آورند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، زايرين ايراني در همان ساعت ابتدايي حضور در كربلا، گاري هاي سه چرخي را مشاهده مي كنند كه به حمل و نقل زايرين مباردت مي كنند و عمدتا مسافران آنها از زايرين عراقي است.
البته مي توان گاهي نيز زايري ايراني را ديد كه بر اين گاري ها سوار شده باشد و در ازاي پرداخت چند دينار مسافتي را با اين ماشين هاي عاري از هرگونه آلودگي طي كند.
شايد مهمترين علت وجود اين گاري هاي سه چرخ به مسئله امنيت باز گردد، به دليل اينكه در برخي فواصل ايست و بازرسي تا نزديكترين مكان به حرمين شريفين ماشين حق تردد ندارد و برخي از افراد كهنسال يا كساني كه خسته شده اند، نمي توانند اين مسير را پياده طي كنند، ايده استفاده از گاري سه چرخ مطرح و عملياتي شده باشد.
البته نمي توان اين مسئله را تنها عامل خواند و در مكان هايي خارج از حرمين شريفين كه ماشينها تردد مي كنند نيز برخي از افراد استفاده از گاري را براي سفر چند صد متري خود ترجيح مي دهند.
دليل اين مسئله هرچه باشد، اما براي برخي از مردم كه به اين كار روي آورده اند، شيرين است و بابت تلاش خود در گرماي اين شهر نان حلالي را بر سر سفره خانواده مي آورند و خاطره اي شيرين نيز براي زايرين به يادگار مي گذارند.


| شناسه مطلب: 53567




كربلا عتبات



نظرات کاربران