«ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد «ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد «ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد «ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد «ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد «ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد «ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد

«ولایت خورشید» با سروده‌هایی حسینی (ع) منتشر شد

دکتر محمد علی‌آبادی مجموعه سروده‌های مذهبی و آئینی خود با موضوع امام حسین (ع) و وقایع و قهرمانان کربلا را با مقدمه‌ای از دکتر جلیل تجلیل در کتابی با عنوان « ولایت خورشید: (دفتر دوم): حسین، وارث آدم تا خاتم» به‌تازگی منتشر کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايبنا، «ولايت خورشيد: (دفتر دوم): حسين، وارث آدم تا خاتم» مجموعه سروده‌هاي آييني و مذهبي دكتر محمد علي‌آبادي با موضوع امام حسين (ع) و وقايع و قهرمانان كربلا در قالب‌هاي كلاسيك است كه با مقدمه‌ دكتر جليل تجليل از سوي انتشارات نور مهراز منتشر شده است.
شاعر در اين مجموعه، اشعار خود را در پنج فصل طبقه‌بندي كرده است. در فصل نخست، با عنوان «بهاريه، در تهنيت ميلاد نور» اشعاري درباره ولادت رسول اكرم (ص)، امام حسين (ع)، حضرت زينب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) گردآوري شده است.
«مصيبت‌خواني‌هاي عارفانه و روحاني» عنوان فصل دوم اين كتاب است. در اين فصل، سروده‌هايي درباره واقعه كربلا و عاشورا آمده است.
علي‌آبادي به فصل سوم اين مجموعه، عنوان «سرودها و نوحه‌ها» را داده است. اين فصل به سرودهايي در ميلاد و مرثيه‌هايي آهنگين در سوك قهرمانان كربلا اختصاص دارد.
خوانندگان اين مجموعه شعر در ادامه مطالعه، فصل چهارم را با عنوان «عصر عاشورا، تا شام غريبان، و تا اربعين سالار شهيدان» از نظر مي‌گذرانند. بيشتر سروده‌هاي اين فصل، درباره بانو زينب (س) است.
«قتل‌نامه‌اي منظوم از زبان سكينه‌خاتون عليه‌السلام» عنوان فصل پنجم است. اين فصل شامل شعرهايي از علي‌آبادي است كه از زبان سكينه خاتون (ع) در اين فصل گنجانده شده است.
دكتر جليل تجليل در بخشي از مقدمه‌اي بر اين كتاب نوشته است: «آشنايي با مفاهيم عميق و دقيق آيات قرآن كريم و احاديث ائمه معصومين و برخورداري از ذهني وقّاد، اين شاعر را توان آن داده است كه در گذرگاه اشعار خود، سيره ملكوتي آن بزرگواران را به‌زيبايي ترسيم كند، اعياد بزرگ اسلامي را با شور و شعف گرامي بدارد و سوك‌ها و ماتم‌هاي بسياري را كه بر عترت پيامبر اكرم (ص) در طول حياتشان رخ داده و ستم‌هايي كه بر خاندان پاكش رفته است، با بياني وثيق در قالب قصايد و قطعه‌ها و ديگر قالب‌هاي سرايش بريزد.» (صص 3 ــ 4)
«ولايت خورشيد (دفتر دوم): حسين، وارث آدم تا خاتم» در 404 صفحه، با شمارگان دوهزار نسخه، به بهاي 25 هزار تومان، از سوي انتشارات نور مهراز منتشر شده است.




نظرات کاربران