اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

رونمایی سامانه جدید توزیع محصولات فرهنگی حجاج، برگزاری جلسات انس و معرفت ایرانیان در عتبات، روایت واقعه کربلا به کمک نرم‌افزار برای زایران ایرانی، پاکسازی سامرا از لوث داعشی‌ها تافاصله۱۰۰کیلومتری، ساخت صحن بزرگ حضرت زینب (س) در کربلا و استقبال زایران ایرانی از اعزام به عتبات در احیای شب‌های قدر از جمله اخبار حج وزیارت در هفته‌ گذشته به شمار می‌آید.

با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت؛ سامانه جديد توزيع محصولات فرهنگي حجاج رونمايي شد در مراسمي با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني، سامانه توزيع محصولات فرهنگي حجاج رونمايي شد. در شيوه جديد، بن و فهرست محصولات فرهنگي توسط مديران در اختيار حجاج قرار مي‌گيرد و كتاب‌ها و لوح‌هاي فشرده منتخب زائران توسط مدير در سامانه ثبت مي‌شود.
همزمان با نيمه دوم ماه رمضان؛ جلسات انس و معرفت ايرانيان در عتبات برگزار مي‌شود همزمان با نيمه دوم ماه مبارك رمضان جلسات انس و معرفت بعثه‌ مقام معظم رهبري در عتبات عاليات برگزار مي‌شود كه سخنراني خطيبان و مداحان و روايتگري راويان متبحر از جمله اين برنامه‌ها در نظر گرفته است كه در رجب و شعبان المعظم با استقبال پرشور جمع كثيري از هموطنان عزيز و زايران حسيني (ع) ايراني و ساير كشورها همراه بود.
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌‌‌ مقام معظم رهبري خبر داد؛ روايت واقعه كربلا به كمك نرم‌افزار براي زايران ايراني مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از توليد نرم‌افزارهاي ويژه روايت‌گري واقعه كربلا در عتبات خبر داد و اظهار داشت: دو نرم‌افزار ديگر نيز براي استفاده در روايت‌گري واقعه عاشورا توليد و در اختيار راويان قرار گرفته است كه يكي از اين نرم‌افزارها هر روزه توسط راويان ايراني در خيمه‌گاه امام حسين(ع) در كربلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نهضت عاشورا از روز دوم محرم تا عصر عاشورا به كمك اين نرم‌افزار براي زائران ايراني روايت مي‌شود.
فرمانده عمليات سامراء خبر داد؛ سامرا در امنيت كامل/پاكسازي سامرا از لوث داعشي‌ها تافاصله۱۰۰كيلومتري فرمانده عمليات سامراء تاكيد كرد: نيروهاي امنيتي توانستند در عمليات پاكسازي اطراف سامراء تا شعاع يكصدكيلومتري در غرب جزيره سامراء، تلفات سنگيني به گروه تروريستي داعش وارد كنند كه از اين مناطق براي حمله به حرمين عسكريين (ع) استفاده مي‌كردند. نيروهاي امنيتي چندين خودرو تروريست‌ها از جمله يك خودرو بمب گذاري شده را در جريان عمليات تامين امنيت سامراء منهدم كردند.
از سوي ستاد بازسازي عتبات؛ صحن بزرگ حضرت زينب (س) در كربلا ساخته مي‌شود قرارداد ساخت صحن حضرت زينب (س) ميان ستاد بازساي عتبات عاليات و توليت آستان مقدس حرم امام حسين (ع) به امضا رسيد.صحن بزرگ حضرت زينب (س) شامل شبستان ها، رواق ها، موزه، كتابخانه، طرح‌هاي متعدد و سالن غذاخوري است. هزينه‌هاي اين طرح از محل نذورات و هداياي مردم ايران خواهد بود.
مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت: استقبال زايران ايراني از اعزام به عتبات در احياي شب‌هاي قدر مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: از استقبال مردم براي حضور در نيمه دوم ماه رمضان در اعتاب مقدس كشور عراق خبر داد و گفت: علاقه‌مندان همچنان براي ثبت‌نام در كاروان‌هاي عتبات عاليات فرصت دارند.
تبادل تجربيات حج ايران در جلسه با رئيس شوراي عالي حج و عمره عراق رئيس شوراي عالي حج و عمره عراق كه همراه هيئتي عراقي به ايران سفر كرده است، عصر روز گذشته طي جلسه اي با مسئولان سازمان حج و زيارت ديدار و در جريان تجربيات ايران در خدمات رساني به حجاج و معتمرين قرار گرفت.
همزمان با ماه مهماني خدا برگزار مي شود؛ ارائه 2000 برنامه فرهنگي، تبليغي درحرم مطهرضوي معاون تبليغات و ارتباطات آستان قدس رضوي از تشريح ويژه برنامه‌هاي حرم مطهر رضوي در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: 2 هزار برنامه فرهنگي، تبليغي در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود. اين ويژه برنامه‌ها همه روزه در رواق‌هاي امام خميني (ره)، غدير، دارالمرحمه، شبستان‌هاي مسجد گوهرشاد و صحن جامع رضوي توسط مداحان برجسته كشوري برگزار مي شود.
ديدار رييس شوراي عالي حج و عمره عراق با سرپرست حجاج ايراني رييس شوراي عالي حج و عمره عراق و هيئت همراه با نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت ديدار كرد. رييس شوراي عالي حج و عمره جمهوري عراق و هيئت همراه با حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ديدار و در خصوص مسائل فيما بين به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به دعوت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت صورت گرفت؛ سفر رييس جديد شوراي عالي حج و عمره عراق به ايران رييس جديد شوراي عالي حج و عمره عراق به همراه شماري از مديران و معاونان خود به دعوت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت به شهر مقدس قم سفر و با شماري از علماي اين شهر ديدار و گفت‌وگو كرد.




نظرات کاربران