رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد

رییس شورای عالی حج عراق خواستار انتقال تجارب ایران به کشورش شد

رییس شورای عالی حج عراق تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج و زیارت را ارزنده و ستودنی دانست و خواستار انتقال این تجارب به کشورش شد.

[factimage()] http://static3.ilna.ir/thumbnail/jak5a8XKB0Q8/i_qPjR7mMLhZ02nUcMUA0zOV2brdrNdfKreu5zx2ciKxyUe3xZzFdgRBp56gpRC388ZB_gYzlXENABuVXwN3sWk4nU88RN381sfGVtw67dPrccCMXHCvyEfF-m43TWEVl3xeVOpt9jw,/ContentImages_68385.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از استانداري خراسان رضوي، خالد العطيه در ديدار با استاندار خراسان رضوي ضمن ابراز خرسندي از حضورش در مشهد مقدس، سفر خود به ايران را مثبت ارزيابي كرد و افزود: روابط ايران و عراق از مرزهاي سياسي، تاريخي و جغرافيايي فراتر رفته و به يك رابطه معنوي و قلبي تبديل شده كه اساس و زيربناي تمام روابط است.
وي با اشاره به امضاي تفاهمنامه بين سازمان هاي حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران و عراق اظهار كرد: با اجرايي شدن اين سند روابط بين دو كشور گسترس مي يابد.
وي با تاكيد بر اينكه مردم ايران در محبت به اهل بيت (ع) معروف هستند از خدمات كشور و مردم ايران به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) به عنوان پرچمداران اسلام ناب در جريان بازسازي عتبات عاليات عراق قدرداني كرد.
استاندار خراسان رضوي هم در اين ديدار حج را موثرترين ديپلماسي جهان اسلام براي نزديكي قلوب مسلمانان دانست و بر استفاده از اين ظرفيت براي تقويت وحدت و يكپارچگي جهان اسلام تاكيد كرد.
عليرضا رشيديان افزود: استكبار و صهيونيست ها به منظور جلوگيري از موج اسلام خواهي در جوامع غربي و كشورهاي اروپايي اقدام به تشكيل گروهك هاي تروريستي و داعش كردند.
وي اظهار كرد: تهاجم فرهنگي، ارائه چهره خشن از اسلام و برادركشي از جمله تلاش هاي مذبوحانه دشمنان براي انزواي مسلمانان است كه با تقويت روحيه اخوت و برادري اين توطئه آنان خنثي مي شود.
وي با اشاره به اتفاقات يمن، سوريه، لبنان و ساير كشورهاي اسلامي گفت: راه اندازي اين جنگ ها براي مشغول كردن مسلمانان با يكديگر، غفلت آنان از ظرفيت هاي بي بديل جهان اسلام، غارت ثروت ها و منابع در اختيار آنان و فروش سلاح است كه بايد نسبت به اين توطئه هوشيار بود.
وي تاكيد كرد: اعضاي گروهك داعش نه تنها شيعه و سني نيستند، بلكه به اسلام نيز معتقد نبوده و صرفا براي تخريب چهره دين در جهان تلاش مي كنند.
استاندار خراسان رضوي يكي از نگراني هاي امت اسلامي و مردم ايران را تحركات تروريست ها در عراق دانست و افزود: دفع و ريشه كني آنان با همدلي و همراهي ارتش و نيروهاي مردمي محقق مي شود.
رشيديان ايجاد ارتباط صحيح و بدون واسطه با برادران اهل سنت و توجه به اشتراكات را لازمه جهان اسلام دانست.
استاندار خراسان رضوي اظهار كرد: به يمن وحدت و همدلي در كشور و استان هاي تلفيقي برادران اهل سنت در كنار شيعيان زندگي مي كنند و با برقراري اعمال عبادي خود در مراسم عزاداري اهل بيت (ع) نيز مشاركت دارند كه از جمله آنها مي توان به تشرف پياده آنان در ايام پاياني ماه صفر به مشهد اشاره كرد.
وي به محبت روزافزون مردم به ويژه خراساني ها به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) اشاره كرد و گفت: مشاركت جدي در بازسازي عتبات عراق و حضور در مناسبت هاي خاص از نمادهاي بارز اين عشق و ارادت است.
رشيديان از وجود بارگاه منور رضوي به عنوان عظيم ترين ظرفيت فرهنگي كشور ياد كرد و افزود: مشهد سالانه ميزبان حدود 28 ميليون زائر داخلي و خارجي است كه دو ميليون نفر آنان را زائران عراقي تشكيل مي دهند.
استاندار خراسان رضوي بر لزوم تقويت و تعامل دولت و ملت عراق در راستاي ارتقاي خدمت رساني به زائران دو طرف و تحكيم مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي تاكيد كرد.




نظرات کاربران