انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس

انجام مراحل پایانی ساخت در ضریح جدید حضرت عباس عکس

عملیات اجرائی ساخت ضریح جدید حضرت عباس علیه السلام به مراحل پیشرفته ای رسیده و ساخت، نصب و مونتاژ قطعات آن به طور موازی در جریان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ عمليات اجرائي ساخت ضريح جديد حضرت عباس عليه السلام به مراحل پيشرفته اي رسيده و ساخت، نصب و مونتاژ قطعات آن به طور موازي در جريان است.
پروژه ساخت ضريح جديد حضرت عباس عليه السلام با بهره گيري از توان هنرمندان عراقي و با جديت و پشتكار غير قابل توصيفي در جريان است. يكي از بخشهاي اين ضريح، درب آن مي باشد كه روند ساخت آن به مراحل پاياني نزديك گرديده است.
در اين درب از 20 كيلوگرم طلاي 22 عيار استفاده شده و در بالاي درب دو بخش مثلثي شكل به طول قاعده 55 سانتي متر و ارتفاع 77 سانتي متر خودنمائي مي كند.
ارتفاع هر يكي از دو لنگه دربها 113 سانتي متر و وزن آن بدون نقوش قلمزني 26 كيلوگرم مي باشد. سازه فريم اين درب از جنس استيل بوده و داخل آن چوب برمه بكار رفته است.
طرح و نقشهاي بكار رفته در اين ضريح همان طرحهاي ضريح فعلي مي باشد.
لازم به ذكر است طلاي بكار رفته در ضريح جديد تماما از محل هداياي مومنان از سراسر جهان كه به ضريح فعلي ريخته شده و يا تحويل واحد نذورات حرم مطهر شده اند، تامين گرديده است.




نظرات کاربران