ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود

ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز ساخته می‌شود

مدیر پروژه طرح ساخت تل‌ زینبیه‌ گفت: با اتمام مراحل ساخت چارچوب و کالبد چوبی نیم ضریح تل‌ زینبیه‌، ساخت این ضریح به مرحله ورق کشی و قلم زنی رسیده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از تبريز، كريم ميرزايي، مدير پروژه طرح ساخت تل زينبيه امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشي از روند ساخت ضريح تل زينبيه در تبريز پرداخت و اظهار داشت: كار ساخت ضريح تل زينبيه براي نصب در كربلاي معلي از سوي هنرمندان و اساتيد در تبريز ادامه دارد و تاكنون اسكلت چوبي و بدنه نيم ضريح آن به پايان رسيده است.
وي ادامه داد: اسكلت چوبي اين ضريح از چوب ساج بوده كه با تكيه بر مطالعات دانشگاهي، اسناد موجود و طرح هاي اسلامي ايراني ساخته شده است، براي تكميل اين طرح از نماكاري و تزئين با نقره و مس زراندود و هنرهاي ايراني قلم زني، ميناكاري و درودگري استفاده مي شود.
ميرزايي هدف از اجراي اين طرح را نمايش هنر ايراني ـ اسلامي در فراتر از مرزها، بالا بردن روحيه جهادي و معنوي در دانشگاه و الگوسازي ساخت طرح هاي عظيم اسلامي در ديگر دانشگاه هاي هنر عنوان كرد و افزود: اين نخستين ضريحي است كه با همكاري و توليت ستاد بازسازي عتبات عاليات تبريز و دانشگاه هنر اسلامي اجرا مي شود.
وي با بيان اين‌كه مرحله جديد ساخت پروژه با انتقال 102 كيلوگرم نقره شامل گوي و ماسوره نقره از ستاد مركزي بازسازي عتبات آغاز شده است، گفت: ساخت نيم ضريح تل زينبيه به دست هنرمندان استان آذربايجان شرقي و در محل دانشگاه هنر اسلامي تبريز از تيرماه سال گذشته آغاز شد.
مدير پروژه طرح ساخت تل زينبيه با بيان اين‌كه اين ضريح پس از اتمام كار به كربلا منتقل و در داخل بناي تل زينبيه در جوار حرم مطهر امام حسين (ع) نصب مي شود، افزود: تمامي مردم ولايت‌مدار و دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت استان آذربايجان‌شرقي در ساخت اين ضريح مشاركت داشته اند.




نظرات کاربران