مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

ساخت ضریح تل‌ زینبیه‌ در تبریز، بهره‌برداری از اقامتگاه زایران تهرانی در کربلا تا پایان سال، استقبال زایران از سفرهای عتبات ویژه ماه رمضان، برنامه‌ریزی سازمان حج برای توسعه زیر ساخت‌های خدماتی زایران عتبات، اعلام نتایج آزمون به‌سازی مداحان عتبات، توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه حجاج ایرانی، روایت واقعه کربلا به کمک نرم‌افزار برای زایران ایرانی، انتصاب دو معاون جدید سازمان حج وزیارت از جمله مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته گذشته به شمار می‌آیند.

ضريح تل‌ زينبيه‌ در تبريز ساخته مي‌شود مدير پروژه طرح ساخت تل‌ زينبيه‌ گفت: با اتمام مراحل ساخت چارچوب و كالبد چوبي نيم ضريح تل‌ زينبيه‌، ساخت اين ضريح به مرحله ورق كشي و قلم زني رسيده است.
جلسه روزانه ترتيل خوانى قرآن در حرم امام علي/عكس همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان جلسه روزانه ترتيل خوانى يك جزء از كلام الله مجيد در رواق ابوطالب عليه السلام واقع در حرم مطهر امام علي(ع) برگزار مي‌شود.
رييس سازمان حج و زيارت خبر داد؛ بهره‌برداري از اقامتگاه زايران تهراني در كربلا تا پايان سال رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه در حال حاضر عمليات اجرايي 9 پروژه در عراق شروع و يا در شرف شروع است، گفت: هتل زايران تهراني در كربلا كه با مشاركت شركت عراقي در حال ساخت مي باشد، تا پايان سال 94 به بهره‌برداري خواهد رسيد.
مديركل عتبات سازمان حج خبر داد ؛ استقبال زايران از سفرهاي عتبات ويژه ماه رمضان مديركل عتبات سازمان حج و زيارت در پاسخ به پرسشي در خصوص آخرين وضعيت اعزام به عتبات با بيان اينكه اين اعزام‌ها از اول ماه مبارك رمضان به دو صورت هوايي و زميني در بسته‌هاي 14 شبه و 23 شبه صورت گرفته است، اظهار داشت: اعزام‌ها تا 26 ماه مبارك رمضان ادامه مي‌يابد و نكته مهم در اين اعزام‌ها اين بود كه تمام ثبت‌نام كنندگان بدون قرعه‌كشي اعزام مي‌شوند.
برنامه‌ريزي سازمان حج براي توسعه زير ساخت‌هاي خدماتي زايران عتبات رييس سازمان حج و زيارت از برنامه ريزي اين سازمان براي توسعه زير ساخت هاي خدماتي و رفاهي زائران ايراني عتبات عاليات خبر داد و اظهار داشت:با توجه به شرايط كشور عراق و همچنين با در نظر گرفتن اين موضوع كه در دوران صدام وي براي نگهداشتن شهرهاي زيارتي در فقر و مظلوميت تلاش مي كرد، توسعه اقتصادي به صورت جدي در اين شهرها اتفاق نيفتاده است؛از اين رو زايران عزيز بايد انتظارات و توقعات خود را با شرايط واقعي عراق متناسب كنند.
از امروز به صورت اينترنتي؛ نتايج آزمون به‌سازي مداحان عتبات اعلام شد مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري با بيان اينكه براي نخستين بار آزمون طرح به سازي مداحان از سوي بعثه‌ مقام معظم رهبري در ۱۷ حوزه امتحاني برگزار شد از اعلام نتايج اين آزمون به صورت اينترنتي خبر داد و اظهار داشت: در اين طرح بيش از 2 هزار و 600 نفر شركت كرده بودند كه نتايج آن در سايت مدير جذب و سازماندهي قرار داده شده است.
حجت الاسلام رفيعي مطرح كرد: شاخصه‌هاي تقواي سياسي در نامه‌هاي 53 و 69 نهج البلاغه
حجت الاسلام رفيعي با ذكر اينكه تقوا يكي پيام هاي اصلي ماه رمضان است، گفت: در نامه 69 نهج البلاغه نيز شاخصه ديگري براي تقواي سياسي بيان شده است و امروز مسؤولان، استانداران، فرمانداران و هر فردي كه در نظام اسلامي منصبي دارد، نامه امام علي(عليه السلام) به حارث ابن عبدالله همداني را بايد به عنوان يك سندي متقن براي رعايت اصول اخلاقي درنظر بگيرد.
همزمان با نيمه دوم ماه رمضان؛ جلسات انس و معرفت ايرانيان در عتبات برگزار مي‌شود همزمان با نيمه دوم ماه مبارك رمضان جلسات انس و معرفت بعثه‌ مقام معظم رهبري در عتبات عاليات برگزار مي‌شود كه سخنراني خطيبان و مداحان و روايتگري راويان متبحر از جمله اين برنامه‌ها در نظر گرفته است كه در رجب و شعبان المعظم با استقبال پرشور جمع كثيري از هموطنان عزيز و زايران حسيني (ع) ايراني و ساير كشورها همراه بود.
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌‌‌ مقام معظم رهبري خبر داد؛ روايت واقعه كربلا به كمك نرم‌افزار براي زايران ايراني مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از توليد نرم‌افزارهاي ويژه روايت‌گري واقعه كربلا در عتبات خبر داد و اظهار داشت: دو نرم‌افزار ديگر نيز براي استفاده در روايت‌گري واقعه عاشورا توليد و در اختيار راويان قرار گرفته است كه يكي از اين نرم‌افزارها هر روزه توسط راويان ايراني در خيمه‌گاه امام حسين(ع) در كربلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نهضت عاشورا از روز دوم محرم تا عصر عاشورا به كمك اين نرم‌افزار براي زائران ايراني روايت مي‌شود.
از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت؛ جايگاه اعتقاد در ارزيابي راويان از ديدگاه اهل سنت منتشر شد كتاب جايگاه اعتقاد در ارزيابي راويان از ديدگاه اهل سنت از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شد.اين اثر كه به بررسي جايگاه اعتقاد در ارزيابي راويان پرداخته است، مي‌كوشد معيارهاي عدالت راوي از ديدگاه حديث‌پژوهان و رجاليون اهل سنت و پذيرش يا عدم پذيرش روايت از راوياني را كه گرايشات مذهبي دارند، بررسي كند و با استفاده از معيارهاي رجاليون اهل سنت، به تضعيف روايات منقول از راويان شيعي، به دليل تشيع و تمايلات مذهبي خدشه وارد شود.
دعاي امام علي(ع) هنگام افطار بارها هنگام افطار اين دعا را از تلويزيون شنيده‌ايم؛ «بسم اللّه اللّهم لك صمنا وعلى رزقك افطرنا فتقبل منّا انَّك انت السميع العليم» و كمتر كسي است كه مي‌داند اين دعا را اميرالمؤمنين(ع) لحظه افطار زمزمه مي‌كرد.
در حكمي از سوي مهندس اوحدي؛ دو معاون جديد سازمان حج وزيارت منصوب شدند در حكمي از سوي مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حجوزيارت، حميد محمدي به عنوان معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت و محمد آزاد به عنوان معاون جديد توسعه مديريت و منابع سازمان حج و زيارت منصوب شدند.
چگونه در ماه رمضان خودمان را براي حج تمتع آماده كنيم؟ « مقدمات حداقلي» بر اساس مستندات كتب ادعيه و منتسب به كلام معصوم اين است كه انسان مي تواند براي آمادگي، روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و قصد او نيز اجازه‌ گرفتن براي ورود به رمضان باشد.چرا كه روزه مرا با خدا مرتبط مي كند و وقتي در غير ماه مبارك با خدا ارتباط برقرار مي كنم مانند آن است كه پشت درب الهي منتظر اجازه‌ هستم. مثل زمان حج كه حاجي در عرفات مي ماند و مشغول عبادت مي شود تا اجازه‌ ورود به حرم الهي را پيدا كند.
در اين ماه مردم زيارت خانه خدا را بسيار آرزو مي‌كنند حج و زيارت خانه خدا در ميان عبادات، جايگاه و موقعيت ويژه اي دارد. مروري بر آيات قرآن، احاديث و كتب و منابع ديني اين واقعيت را آشكار مي‌سازد. آنچه در اين مختصر مورد توجه قرار گرفته، «جايگاه حج و زيارت خانه كعبه در ادعيه و زيارات ماه مبارك رمضان» است.
از سوي پايگاه اطلاع رساني‌ بعثه‌ مقام معظم رهبري؛ اين محصولات در اختيار حجاج قرار مي‌گيرد همزمان با فراگير شدن آموزش‌هاي زايران حج تمتع در سراسر كشور، پايگاه اطلاع رساني بعثه‌ مقام معظم رهبري كتابخانه تخصصي - ديجيتالي حج فعاليت خود را افزايش داد؛ اين كتابخانه تمامي محصولات مكتوب حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در سي سال گذشته را به صورت تمام متن و آنلاين و رايگان در اختيار كاربران اينترنتي و زايران خانه خدا قرار داده است.
در مشهد مقدس برگزار مي‌شود؛ سلسله همايش هاي معنوي اسرار حج وآداب حضور طبق سنوات گذشته سلسله همايش هاي معنوي اسرار حج وآداب حضور در محضر كعبه شريف در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.قرائت دعاي افتتاح، سخنراني و ذكر توسل‌ به پيشگاه اهل بيت عليهم السلام برنامه هاي اصلي اين مراسم و ، پاسخ به سؤوالات شرعي حجاج توسط روحانيون كاروان ها ، ايستگاه نقاشي براي كودكان با هدف انتقال مفاهيم ديني و آشنايي با محصولات فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از جمله برنامه هاي جنبي اين همايش خواهد بود.
رييس پژوهشكده حج وزيارت: ماه رمضان فرصتي مناسب براي آماده سازي حجاج است ماه رمضان ماه رفتن به در خانه خداست. ما شيعيان قائل به توسل هستيم و معتقديم زيارت عتبه و اولياي الهي زمينه را براي نزديكي به خدا و خدامحوري بيشتر آماده مي‌كند و با توجه به اينكه ايام اعزام زايران به حج تمتع نزديك است؛ از اين‌رو ماه رمضان بهترين فرصت براي آماده شدن زايران جهت اعزام به حج تمتع مي‌شود و زايران مي‌توانند از اين ماه بهترين بهره را بگيرند.
توزيع بسته‌هاي فرهنگي ويژه حجاج ايراني آغاز شد مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از آغاز توزيع بسته‌هاي فرهنگي ويژه حجاج ايراني در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: اين بن‌ها در تمام استان‌ها توزيع شده است و زايران پس از دريافت بن مي‌توانند بسته مورد نياز خود را سفارش دهند و در جلسه آموزشي كاروان آن را دريافت نمايند.زايران تمتع حتما قبل از اعزام به حج از اين بسته‌ها استفاده و كتاب‌هاي معرفي شده را مطالعه كنند.
رييس سازمان حج وزيارت خبر داد؛ تهراني‌ها بيشترين زايران تمتع/۶۲درصد حجاج مدينه قبل رييس سازمان حج و زيارت گفت: در حج تمتع امسال ايلام كمترين تعداد زائران را دارد و از اين استان ۱۱۵ زائر در يك كاروان راهي حج مي‌شوند. همچنين استان تهران با ۷۴ كاروان و ۹ هزارو ۸۰۰ زائر، بيشترين آمار اعزام‌ها را به خود اختصاص داده است.




نظرات کاربران