وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌ وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌

وضعیت شیطان‌ در ماه رمضان‌

وسوسه شیطان بنوعی فرصت سخاوت انگیز خداوند به بنده های خویش است. بدین معنا که هر که بر وسوسه او غلبه کند "جهاد اکبر" کرده است. بدون وسوسه، دیگر اطاعت از خدا یکطرفه و بدون اختیار خواهد شد و هیچ لطفی نخواهد داشت. وقتی هم که اطاعت اجباری گردد، دیگر نیازی به وحی، ماموریت الهی(نبوت و امامت)، بندگی و دین نخواهد بود. جهان بدون وسوسه یعنی جهانی که در آن دین، بندگی، ذات بشیر و نذیر و نظیر آنها وجود ندارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وسوسه شيطان بنوعي فرصت سخاوت انگيز خداوند به بنده هاي خويش است. بدين معنا كه هر كه بر وسوسه او غلبه كند "جهاد اكبر" كرده است. بدون وسوسه، ديگر اطاعت از خدا يكطرفه و بدون اختيار خواهد شد و هيچ لطفي نخواهد داشت. وقتي هم كه اطاعت اجباري گردد، ديگر نيازي به وحي، ماموريت الهي(نبوت و امامت)، بندگي و دين نخواهد بود. جهان بدون وسوسه يعني جهاني كه در آن دين، بندگي، ذات بشير و نذير و نظير آنها وجود ندارد.
يكي از مشكلاتي كه نوع بشر و بخصوص شخص مسلمان به آن دچار است، وسوسه شيطان مي باشد. رمضان ماهي است كه در آن شياطين در غل و زنجير هستند و چون نمي توانند كسي را وسوسه كرده و بيازارند، فقط فرياد ميكشند. اگر اذن خدا نبود شيطان قادر به وسوسه آدمي نميگشت.
وسوسه شيطان بنوعي فرصت سخاوت انگيز خداوند به بنده هاي خويش است. بدين معنا كه هر كه بر وسوسه او غلبه كند "جهاد اكبر" كرده است. بدون وسوسه، ديگر اطاعت از خدا يكطرفه و بدون اختيار خواهد شد و هيچ لطفي نخواهد داشت. وقتي هم كه اطاعت اجباري گردد، ديگر نيازي به وحي، ماموريت الهي(نبوت و امامت)، بندگي و دين نخواهد بود. جهان بدون وسوسه يعني جهاني كه در آن دين، بندگي، ذات بشير و نذير و نظير آنها وجود ندارد.
ماموريت شيطان وسوسه و گمراه ساختن است. آنهايي كه اين را مي دانند بدون ترس از خواسته شيطان پاي را در راه گذارده و به هدف ميرسند. اما آنهايي كه با حقيقت موضوع آنشا نيستند، گمراه شده و پاي را در دام او مي نهند. شيطان در آغاز وسوسه كرده سپس زخم ميزند. آشكار است كه او بدون اذن پروردگار قادر به كاري نخواهد بود. خداوند به كسانيكه كه توسط شيطان فريفته مي شوند فرصت بازگشت ميدهد و اگر قدر اين فرصت دانسته نشود، آنگه شيطان است كه كنترل او را به دست ميگيرد. چنانچه در قرآن كريم آمده است: "همانا شياطين را دوستان منكران قرار داديم."(سوره اعراف: آيه 27)
خداوند در ماه رمضان شيطان را چون سگي رام در بند ميكند. اين سگ فقط از دور پارس ميكند. اما اگر با دستان خود زنجيرش را باز كنيد، خداوند اجازه ميدهد بر شما چيره گردد. سوالي مطرح مي شود: "اگر فرشتگان مبرا از گناه هستد، پس چرا شيطان گناه كرد؟" پاسخ اين كه شيطان از اجنه است و فرشته محسوب نميشود. او جني بود در ميان فرشتگان. فرشتگان مبرا از گناه هستند. اما جن گاهي اطاعت دارد و گاهي عدم اطاعت. اگر خداوند كسي را رها كند، شيطان از راه جسماني و نفساني بر او چيره ميگردد. خداوند نيروي نفساني او را در اختيار شيطان قرار مي دهد.


| شناسه مطلب: 54033




معارف ماه رمضان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران