نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج نقش  یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج

نقش یاوران حجاج و فرهیختگان زائر در کاروانهای حج

به ازای هر ده زائر یک نفر از توانمندان زائر انتخاب شده تا در شرایط ضروری کمک کاروان باشد و برای اینها به‌زودی همایش یاوران بعداز ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد. فرهیختگان کاروان‌ها که دارای مدرک بالاتر از کارشناسی هستند نیز مورد توجه روحانی کاروان هستند و از آنها کمک گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج،‌ در طول سفر حج چه اقداماتي صورت مي‌گيرد، چه كساني به ياري مسئولان كاروان مي‌پردازند، مراسم برائت از مشركين چگونه انجام مي‌شود؟ اينها سوالاتي بود كه حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمري مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در خراسان به خبرنگار ما پاسخ داد.
وي اظهار داشت: در طول سفر چه در مكه و چه در مدينه كاروان‌ها موظفند هرروز جلسه آموزشي داشته باشند و اماكن فرهنگي مذهبي مكه و مدينه را براي زائر به خوبي تبيين كنند.
حجت‌الاسلام احمري افزود: سرفصل‌هاي صحبت از قبل مشخص شده و به صورت مستند در اختيار مسئولان كاروان‌ها قرار مي‌گيرد. محورهاي صحبت شامل اين موارد است:
مسائل اجرايي حج (توجيه توسط مدير)، سلامت در حج (توسط پزشك كاروان)، احكام حج (توسط روحاني كاروان)، اخلاق و آداب سفر حج و نيز تبيين مسائل سياسي و اجتماعي حج.
مراسم برائت از مشركين جزء جدايي ناپذير حج است و بدون آن ايران اسلامي حج را كامل نمي‌داند، اين مراسم طبق روال معمول هرسال و با شركت گسترده زائران برگزار مي‌شود.
وي در مورد استفاده مطلوب از فرهيختگان زائر اظهار داشت: به ازاي هر ده زائر يك نفر از توانمندان زائر انتخاب شده تا در شرايط ضروري كمك كاروان باشد و براي اينها به‌زودي همايش ياوران بعداز ماه مبارك رمضان برگزار مي‌گردد. فرهيختگان كاروان‌ها كه داراي مدرك بالاتر از كارشناسي هستند نيز مورد توجه روحاني كاروان هستند و از آنها كمك گرفته خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران