همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد

همایش«اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد به کارخود پایان داد

مراسم با شکوه شبانه «اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» درمشهد مقدس شب گذشته با بحث روی مناسک و اعمال حج به کارخود پایان داد.

احرام تمرين بندگي در طول زندگي است به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم با شكوه شبانه «اسرار حج و آداب حضور در محضر كعبه شريف» درمشهد مقدس شب گذشته با بحث روي مناسك و اعمال حج به كارخود پايان داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين رضايي تهراني با يادآوري اين كلام حضرت صديقه كبري سلام الله عليها كه خداوند حج را براي محكم شدن پايه هاي دين قرارداده پيرامون اعمال حج اظهار داشت: درابتداي ورود كه محرم شده به مسجدالحرام رفتيد اعمال عمره تمتع را انجام مي دهيد و آنگاه تا روز هشتم ذيحجه كه اعمال حج تمتع آغاز مي شود فرصت داريد . با شروع اعمال به عرفات‌، مشعر و منا مي رويد . حالت طولاني احرام حالت ادب است كه سبك زندگي الهي را به ما ياد مي دهد.
وي افزود: نماز تمرين بندگي است و ما تا در نماز هستيم جواب كسي را نمي دهيم‌، حال احرام نيز همين طور است‌، احرام تمرين بندگي در طول زندگي است‌، احرام يعني خودآرايي نداشته باش‌، دنبال لذت جويي نباش‌، خودآزاري و دگر آزاري نكن‌، به حيوانات آزار نرسان‌، و ....
حجت‌الاسلام رضايي تهراني يادآورشد : در حال احرام خودتان را به خدا بسپاريد‌، طواف كنيد بعداز طواف بايد بروي پشت مقام ابراهيم نماز بخواني تا بداني ولايت مداري روح حج است . احرام مي بندي براي طواف‌، حال كه طواف كردي تا نماز نخواني پشت مقام، حجت قبول نيست‌، بعد به صفا و مروه مي روي و به ياد حضرت هاجر و فرزندش اسماعيل كه دنبال آب مي دويدند هفت بار مي دوي .
وي خطاب به زايران يادآورشد: خواندن نماز در مسجدالحرام معادل 200 هزار نماز ثواب دارد‌، حد فاصل عمره تمتع و حج تمتع را قدر بدانيد و از فضيلت نماز و مناجات با خدا لذت ببريد. زائر خانه خدا محرم مي شود و به عرفات مي رود‌، عرفات هم شب و روز با صفايي دارد‌، خدا مي خواهد با رفتن به عرفات بيابان گردي كني‌، خاك نشيني عرفات لذت بخش است‌، شب عرفات را به غفلت نگذرانيد‌، مناجات اميرالمونين درمسجد كوفه را بخوانيد‌، در شب نشيني مشعر برادران از ذكر خدا فراموش نكنند و همه شب را به استراحت نگذرانند. روز عيد قربان به منا مي رويد‌، در جنگ با شيطان مواظب باشيد شيطان شمارا گول نزند‌، قرباني را از طرف شما انجام مي دهند و معناي قرباني سر هوا و هوس را بريدن است‌، بعد هم تقصيرمي كنيد.
حجت الاسلام والمسلمين رضايي تهراني در پايان سخنان خود به زايران توصيه كرد: مواظب باشيد نور حج را از دست ندهيد‌، حاجي تا گناه نكرده نور حج در وجودش باقي است . لباس احرام را بياوريد‌، بشوريد و معطر كنيد و شبهاي جمعه و يا در شبهاي احيا بپوشيد و در وصيت نامه تان بنويسيد لباس احرام را روي كفن شما بيندازند.
وي ادامه داد: در برگشت سفر حج‌، پيام حج را منتقل كنيد تا همه مشتاق زيارت خانه خدا شوند‌، ادب حضور در خانه خدا و روح ولايت مداري حج را منتقل كنيد و بدانيد كه ره آورد حج نماز اول وقت است و اشك شوق به درگاه خدا، اين حالت را براي خود نگه داريد.
اين استاد حوزه علميه با قرائت اشعاري در مدح حضرت علي عليه السلام مراسم را با دعا براي جامعه اسلامي به پايان برد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران