گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎ گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر  بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎

گر بوَد عمر که به میخانه رسم بار دگر بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر‎

دلم برای سحرهای کوفه تنگ شده. به یاد تو چه قدر، قدر من قشنگ شده. به رستگاری تو صبحدم گواهی داد. محاسنی که به خون سر تو رنگ شده. دو شب است که نخلستان‌های کوفه، دلتنگی‌هایشان را بغض کرده‌اند تا شاید دوباره عطش ناگفته‌ها را در تشنگی چاه فریاد کنند؛ چاهی که هر شب، مظلومیت مردی خداگونه را نظاره‌گر بود؛ بزرگ‌مردی که نفس‌هایش بوی خدا می‌داد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان امام حسن مجتبي (ع)»، از ارديبهشت ماه سال 1392 شروع به كار كرده است و در آن مطالبي همچون اعمال عبادي ماه‌ها، اخبار كاروان زيارتي، گزارش‌هاي مربوط به كاروان، دل‌نوشته‌ها و اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت يافت مي‌شود.
در دل‌نوشته‌اي از اين وبلاگ كه به مناسبت شهادت امام علي (ع) و شب‌هاي قدر نوشته شده، مي‌خوانيم:«دلم براي سحرهاي كوفه تنگ شده. به ياد تو چه قدر، قدر من قشنگ شده. به رستگاري تو صبحدم گواهي داد. محاسني كه به خون سر تو رنگ شده. دو شب است كه نخلستان‌هاي كوفه، دلتنگي‌هايشان را بغض كرده‌اند تا شايد دوباره عطش ناگفته‌ها را در تشنگي چاه فرياد كنند؛ چاهي كه هر شب، مظلوميت مردي خداگونه را نظاره‌گر بود؛ بزرگ‌مردي كه نفس‌هايش بوي خدا مي‌داد.»
در يادداشتي ديگر خادم الحجاج، نويسنده وبلاگ امام حسن مجتبي (ع) درباره معناي كلمه آخرالزمان آورده است:«معني كلمۀ آخر الزمان از معاني نسبي به شمار مي رود، مثلا: زمان فعلي را كه مدت يكهزار وچهارصد و اندي سال از هجرت پيامبر اكرم(ص)مي گذرد نسبت به آن زماني كه آن حضرت مبعوث به رسالت و پيغمبري شده مي‌توان گفت: آخر الزمان است و مدت پانصد يا هزار يا دو هزار سال آينده را نسبت به زمان فعلي ما مي توان گفت: آخر الزمان است و... بنابراين، آخر الزمان يك زمان معلوم و محدودي نيست تا بتوان گفت: فلان زمان آخر الزمان است. همانطور كه نمي توان زمان و موقع ظهور حضرت مهدي (عج) را تعيين نمود همانطور هم نمي توان آخر الزمان را محدود و معلوم كرد. البته از يك طريق مي توان تا اندازه اي معني كلمۀ آخر الزمان را دريافت و آن اين است: وقتي اكثر علاماتي كه پيامبر اسلام (ص) و آل اطهر آن حضرت خير داده اند عملي شوند. مي توان به آن زمان آخرالزمان گفت و در انتظار ظهور مهدي (عج) بود.»
از نقاط قوت اين وبلاگ يادداشت‌هايي است كه نويسنده وبلاگ در طول سفر معنوي حج و بعد از آن در وبلاگش ثبت كرده است. اين خاطره نوشته‌ها كه مخاطبين آنها خانواده زائرين، زائرين و خواننده‌هاي وبلاگ هستند با برچسب‌هايي با عنوان روز اول مدينه، روز دوم مدينه، روز سوم مدينه يعني به صورت روزشمار در وبلاگ در دسترس قرار گرفته است.
از ديگر بخش‌هاي اين وبلاگ پيوندهاي روزانه،‌ صلوات شمار، اوقات شرعي، ساعت، ذكر هفته و استخاره است. همچنين در انتهاي وبلاگ علاوه بر لينك‌هاي ويژه كادري براي تماس با مدير وبلاگ و فرستادن پيام براي وي وجود دارد.
بنابراين گزارش، عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://17272.blogfa.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي مردمي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند. براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.


| شناسه مطلب: 54159




حج تمتع وبلاگ حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران