نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها نخستین نگاه زائران حج تمتع  به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها

نخستین نگاه زائران حج تمتع به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها

حج تمتع از جمله فرایضی است که تمامی مسلمانان جهان آرزو دارند تا توفیق یارشان شود و بتوانند به سرزمین وحی سفر کنند و این فریضه الهی را به درستی انجام دهند. امروز به دلیل برخی محدویت‌های اعزام تنها 64 هزار نفر از ایران توفیق پیدا کرده‌اند که به این سفر عزیمت کنند، از این‌رو با شماری از این زایران در مشهد به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا در اولین نگاه زائران حج تمتع به کعبه، بیان احساس‌ها، آرزوها و توصیه ها خود را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، سلسله جلسات « اسرار حج و آداب حضور در محضر كعبه شريف» در مشهد با همكاري نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و مديريت حج و زيارت استان و معاونت فرهنگي شهرداري مشهد جمع زيادي از زائران حج تمتع و مشتاقان زيارت حرم پيامبر (ص) را شيفته خود كرده، همين كه افطار فرا مي رسد ، لبهاي روزه دار با ذكر دعا و نماز و خوردن افطاري مختصر ، بعداز ساعتها روزه داري براي حضور در اين نشست آماده مي شدند . خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج در مشهد شما را با نظرات شيفتگان زيارت خانه خدا در اين نشستها همراه مي كند :
سوال : چه احساسي به عنوان زائر حج تمتع سال جاري در اين ايام قبل از سفر داريد؟ آقاي صادق ممتاز كاشاني : احساسم غير قابل توصيف است ، بسيار خوشحالم كه براي اين سفر انتخاب شده ام و نگران از اين كه آيا از اجراي مسئوليت خطيري كه برعهده ام گذاشته شده برمي آيم.
خانم فيروزي كرمانشاهي : از اين كه خداوند اين بنده ناچيزرا برگزيده بسيار شاكرم
آقاي كريمي : اينكه خدا از ميان اين همه انسان مارا دعوت كرده است ، قطعا لطف الهي بوده كه دعوت نامه را تا اينجا امضا كرده و اين لطف را با هيچ چيز عوض نمي كنم .
آقاي سيدكمال صاحبكار مديركاروان : احساس خوبي دارم كه خداوند متعال مرا لايق دانسته و جزو حجاج و خادمين حجاج قرارداده است ، اميدوارم بتوانم به نحو مطلوب از عهده اين امر برآيم .
آقاي جواد غفاريان : خدارا شاكرم كه بعداز سالها انتظار ، سرانجام ثبت نام شدم ، باورم نمي شود كه بزودي در لباس احرام باشم اما اميدوارم انشاءالله بزودي اين اماكن مقدسه را زيارت كنم .
خانم بي بي زهرا فخرائي : احساس وصف ناپذيري دارم ، انشاءالله خداوند توفيق عنايت كند تا اين سفر را با معرفت به پايان برسانيم ، و با حج قبول شده و بخشش الهي برگرديم .
خانم عذرا شجاعي : از اين كه خدا من را براي اين سفر پذيرفته شاكرم و اميدوارم ائمه اي كه در بقيع زيارت مي كنيم و حضرت فاطمه زهرا و رسول گرامي شفيع ما در هردو جهان باشند.
آقاي سيدحسين رضوي : بي نهايت خوشحالم و از خوشحالي در پوست نمي گنجم .
آقاي محمد علي واله : احساس خوشحالي و قبولي طاعات دارم
خانمي كه كه به اتفاق همسرش عازم اولين سفرحج است درحالي كه گريه مي كند مي گويد : شورعجيبي دارم ، فكر مي كنم در رويا هستم و به اين سفر دعوت شده ام ،خانم ديگري كه از ذكر نام خودداري مي كند : احساس عروج دارم ، خودم را در مكه و مدينه مي بينم ، نسيم معنوي صحراي عرفات به مشامم مي رسد و درك حضور در مشعر را دارم .
آقاي ريخته گرزاده : احساسم غير قابل وصف است ، هرچه داريم از لطف پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و اهل بيت ايشان داريم .
آقاي محمدحسين ميرنامي : احساس نزديك شدن به خدا و سبك شدن از گناهان
سوال : در اولين نگاه به كعبه چه آرزويي داريد و براي چه دعا مي كنيد ؟ آقاي محسن انصاري مدير كاروان حج : شور وحال اولين نگاه به كعبه خيلي معنوي است ، ما زائران را از قبل به اهميت اين شور و حال آگاه مي كنيم و زائر با حالت تضرع و هيجان دروني خلوتگاه خودرا مي يابد و بخشش گناهان و در راس همه دعاها فرج آقا امام زمان را مي طلبد.
آقاي دارابي محبوب : دعا براي فرج آقا امام زمان (عح) و خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت جوانان و پيروزي جمهوري اسلامي بركفر جهاني
آقاي محمد شجيعي : فرج آقا مان صاحب الزمان و سربلندي نظام جمهوري اسلامي و شفاي مريضها ، دعا براي سلامتي پدر و مادرم
خانم نجمه ممتازي كاشاني : سلامتي و فرج آقا امام زمان (عج)
خانم فاطمه ريحاني : دعا براي ظهور حضرت مهدي و سلامتي ايشان ، درخواست سلامتي خانواده و توفيق زيارت مجدد اينجانب .
آقاي مسعود شمقدري مدير كاروان : در لحظه وصول به ياد عظمت خدا مي افتي ، لحظه هيجان انگيزي اسو ماندگاري است كه توام با گريه و زاري و دعاست .
آقاي بيژن نژاد : آرزوي زيارت مجدد كعبه و دعا براي پدر و مادر
آقاي ريخته گرزاده : به سجده شكر مي افتم و جهت خشنودي حضرت زهرا سلام الله عليها و اهل بيت پيامبر براي فرج حضرت ولي عصر دعا مي كنم .
خانم فيروزي كرمانشاهي : دعا براي فرج آقا امام زمان (عج)و سربلندي اسلام و نابودي استكبار جهاني و سران كفر
آقاي صادق ممتاز كاشاني : فرج آقا امام زمان (عج) و پيروزي اسلام و آرامش مسلمانان جهان و دعا براي پدر و مادرم .
آقاي صاحبكار: دعا براي فرج حضرت صاحب الامر(عج) و رهايي شبعيان گرفتارظلم ستمگران
آقاي جواد غفاريان : فرج امام زمان عليه السلام ، دعا براي تمام آرزومندان و شفاي مريضان اسلام و عاقبت بخيري همه ما
خانم بي بي زهرا فخرائي : اولين آرزويم فرج امام زمان عليه السلام وپيروزي مسلمانان بركفار و منافقين است و بعد دعا براي آمرزش گناهان و دعا براي فرزندان
خانم عذرا شجاعي : ظهور آقا امام زمان ، شفاي مريضان اسلام و دخترم و هدايت و عاقبت بخيري همه جوانان
آقاي سيدحسين رضوي : انتظار فرج و دعا براي ظهور حضرت
آقاي محمد علي واله : ظهور حضرت و خوشبختي جوانان و عاقبت بخيري مسلمانان
سوال : چه توصيه هايي براي زائران حج تمتع امسال در طول سفر يا بعداز آن داريد ؟ آقاي سيد محمود شهرستاني : مهرباني با همسفرها
آقاي ريخته گرزاده : نهايت استفاده از لحظه لحظه هاي حضور در سرزمين وحي ، محاسبه و مراقبه اعمال و رعايت تقواي الهي و صبر و شكيبايي با همسفران و بزرگسالان
خانم فيروزي كرمانشاهي : بازگشت به خويشتن خود و اهل بيت پيامبر (ص) و ا صلاح شيوه زندگي براي هدايت نسل خود
آقاي صادق ممتاز كاشاني : دل سپردن به حج و اعمال آن و اين كه اگرمحرم مي روند مجرم برنگردند .
آقاي جواد غفاريان : رعايت حال سالمندان و كمك به نيازمندان ، حفظ شئونات اسلامي و بهره بردن از جلسات و مناسك حج
خانم بي بي زهرا فخرائي : رعايت نظم و ديگر اين كه آنچه را براي خود مي پسندند براي ديگران هم بپسندند.
آقاي سيدحسين رضوي : رعايت صبر و از خود گذشتگي ، در خريد سوغات اولويت را به كالاهاي ايراني بدهند.
آقاي محمد شجيعي : قدر لحظه ها را بدانند زيرا اين سفر ديگر تكرار نمي شود
آقاي بيژن نژاد : در طول سفر به فكر اخلاص در رفتار و بعداز بازگشت به محاسبه اعمال خود بينديشند.
آقاي محمدحسين ميرنامي : فروتني در طول سفر و هديه زيارت خانه خدا در بازگشت به محضر آ آقاي مسعود شمقدري : سفرحج يك بار در زندگي است لذا بايد تلاش كرد ارزش اين گوهر را بدانيم و براي استفاده بهتر از لحظات آن برنامه ريزي كنيم .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران