فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر

فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر

زیارت امام‌حسین(ع) و تلاوت ادعیه آن یکی از اعمالی است که در همه ایام سال به ویژه ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر به دوستداران آن حضرت بسیار توصیه و فضائل بسیاری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، فضائل بسياري براي زيارت امام حسين(ع) و تلاوت ادعيه آن براي در همه ايام سال و به ويژه ماه مبارك رمضان و شب‌هاي قدر از سوي خداوند در نظر گرفته شده است.
از شيخ عباس قمي در مفاتيح‌الجنان نقل شده كه زيارت امام حسين (ع) با عنوان زيارت مخصوصه امام‌حسين (ع) در ايام ماه مبارك رمضان تأكيد شده است و بسيار در شب‌هاي قدر ادعيه آن مورد تلاوت قرار گرفته است. امام محمد تقي (ع) بيان كردند كه هر كس امام حسين (ع) را در شب بيست و سوم ماه رمضان زيارت كند، روح بيست و چهار هزار ملك و پيغمبر كه همه رخصت مي‌طلبند از خدا در زيارت آن حضرت با او مصافحه مي‌كنند.
همچنين در شب اول، نيمه و آخر ماه مبارك رمضان نيز فضيلت‌هاي زيادي براي زيارت امام حسين (ع) در نظر گرفته شده است. امام صادق (ع) مي‌فرمايند كه چون شب قدر مي‌رسد، منادي از آسمان هفتم از پشت عرش ندا سر مي‌دهد، حق تعالي آمرزيد هر كه را به زيارت قبر حسين (ع) آمده است.
در روايت ديگري آمده است هر كه شب قدر نزد قبر امام حسين (ع) برود و دو ركعت نماز بخواند، حق تعالي درخواست او را برآورده كند و از آتش پناهش دهد. ابن قولويه از امام صادق (ع) روايت كرده هر كه در ماه رمضان قبر امام حسين (ع) را زيارت كند و در راه زيارت بميرد، براي او عرض و حسابي نخواهد بود و به او بگويند بدون ترس و بيم وارد بهشت شود.
متني كه در شب قدر از امام حسين (ع) به آن زيارت مي‌شود چنان است كه شيخ مفيد،‌ محمد بن مشهدي،‌ ابن طاووس در كتب مزار ذكر كرده‌اند و آن زيارت را مختص شب‌هاي قدر، روزهاي عيد فطر و قران نام برده‌اند.
منبع: مفاتيح الجنان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران