دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ

دانستی‌ها و فیلم‌های آموزشی مناسک حج در یک وبلاگ

واژه «حَجّ» به معنای قصد زیارت خانه خدا است، ولی واژه «حِجّ» به معنای نتیجه قصد است؛ یعنی تنها قصد زیارت کافی نیست، بلکه باید زیارت مقصود و مورد نظر به دست آید. بنابراین، حَجّ مقدمه و پیش‏ زمینه حِجّ است، و هدف اصلی، رسیدن به مقصود و اهداف حَجّ است. ب

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان حج تمتع 17695 تهران» وبلاگي با سابقه است كه از آبان ماه سال 1370 فعاليت خود را آغاز كرده است. علاوه بر اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت در اين وبلاگ مطالب مناسبتي با عكس‌ها و پوسترهاي مرتبط نيز مي‌توانيد ببينيد. قالب اين وبلاگ مزين به تصوير كعبه، گنبد خضراء و گنبد مسجد جمكران است.
اين وبلاگ داراي «نواي وبلاگ» است و در پايين همين بخش نظرسنجي‌اي براي عملكرد كاروان در روند اجراي كلاس‌هاي آموزشي و اطلاع رساني‌ها وجود دارد. در گوشه سمت چپ وبلاگ ستوني قرار دارد كه مي‌توانيد فيلم‌هاي آموزشي مربوط به مناسك حج را دانلود كنيد. همچنين در همين ستون نرم افزارهاي تلفن همران براي دانلود زائرين گنجانده شده است.
به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج،‌در يادداشتي درباره دانستي‌هاي حج مي‌خوانيم:«واژه «حَجّ» به معناي قصد زيارت خانه خدا است، ولي واژه «حِجّ» به معناي نتيجه قصد است؛ يعني تنها قصد زيارت كافي نيست، بلكه بايد زيارت مقصود و مورد نظر به دست آيد. بنابراين، حَجّ مقدمه و پيش‏ زمينه حِجّ است، و هدف اصلي، رسيدن به مقصود و اهداف حَجّ است. بايد حَجّ حساب شده و با محتوا به جا آورد نه حجّ تهي و بي‏ محتوا. بر همين اساس، امام محمدباقر عليه‌‏السلام در كنار كعبه به يكي از شاگردانش به نام ابوبصير، كه حاجيان را زياد، و گريه‏‌كنندگانِ گرد كعبه را بزرگ شمرد، فرمود: «بلكه گريه‏ كنندگان بسيار، و حاجيان اندكند».
ستون ديگري در سمت چپ اين وبلاگ براي مناسك عمره تمتع و حج تمتع وجود دارد كه لينك‌هاي مفيد در اين باره در آن جمع شده است. لينك پايگاه مراجع اعزام را هم به راحتي مي‌توانيد در يك ستون مجزا در اين وبلاگ ببينيد. علاوه بر اين پيوندهاي مفيدي در اين بخش وجود دارد.
در سمت راست اين وبلاگ ستون‌هاي «ذكر روز»، «اوقات شرعي» «آرشيو» و «آخرين مطالب» قابل مشاهده است. همچنين از طريق بخش «تماس با ما» زائران و خوانندگان اين وبلاگ مي‌توانند با مدير«كاروان حج تمتع 17695 تهران» ارتباط برقرار كنند.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس http://11028.blogsky.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.





نظرات کاربران