زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند

زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند

زایران حج تمتع می‌توانند اخبار واطلاعات مربوط به کاروان‌های خود قبل از سفر حج و حین سفر، خاطرات و اتفاقات مهم، تصاویر ویژه از زیارات و غیره را برای انتشار در پایگاه‌ اطلاع رسانی حج ارسال کنند.

حجت‌الاسلام روزبه بركت رضايي، مديرمسؤول پايگاه اطلاع رساني حج، اظهار داشت: همزمان با آغاز اعزام زايران و حجاج ايراني به سرزمين وحي، زايران و عوامل اجرايي حج و زيارت مي‌توانند اخبار، اطلاعات و تصاوير خود از فرآيند حج و زيارت را جهت انتشار در رسانه‌ها به پايگاه اطلاع رساني حج ارسال كنند. ‫
وي، افزود: تقويت روح باورهاي ديني، قانونگرايى، انضباط اجتماعى، روحيه كار جمعى، پرهيز از اسراف و اهتمام به استفاده بهينه از فرصت‌هاي زيارتي، مقابله با جريانات انحرافى در حوزه دين و زدودن خرافات و موهومات و ارتباط موثر با زايران نخبه و استفاده از توانايي هاي زايران در ارتقاء بخشي امور ارتباطات و اطلاع رساني زيارت، از اهداف اين طرح اعلام شده است.
بركت‌رضايي با بيان اينكه اخبار و گزارشهاي روزانه زايران ايراني در پايگاه اطلاع رساني حج منتشر مي‌شود، اظهار داشت: اين اخبار و اطلاعات در رسانه ها و مطبوعات كشور نيز بازتاب خواهد داشت.
وي توجه به زايران جوان، ايثارگر و خانواده‌هاي شهدا، تبيين و تشويق زيارت دسته جمعي، ترسيم فضاي معنوي و واقعيات زيارات براي زايران؛ قبل از سفر، تبيين ناهنجاري‌هاي سفر و بيان قوانين كشور ميزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رساني براى پيشگيرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهاي زيارتي را از ديگر اهداف راه‌اندازي اين شبكه برشمرد.
حجت‌الاسلام بركت رضايي، توجه به سوژه هاي مناسب خبري، ترسيم زيارت دسته جمعي و انعكاس فضاي معنوي حاكم بر اماكن زيارتي در قالب تهيه گزارش هاي مختلف از اماكن مقدس و انعكاس ابتكارات و نو آوري هاي كاروان هاي ايراني را از جمله اهداف راه اندازي اين شبكه عنوان كرد.
مدير مسوول پايگاه اطلاع بعثه مقام معظم رهبري، پوشش خبري از جلسات سخنراني هاي ويژه كاروان ها و هتل ها، گزارش هاي توصيفي از حرمين شريفين ، مكه مكرمه، ميقات ها ، دعاي كميل ، دعاي ندبه ، نخستين حضورها در بقيع ، مسجدالنبي و مسجدالحرم و ..... . ، بيان منطقي مشكلات زايران كاروان ها و هتل ها و تبيين راه حل هاي آنان از زبان مسئولين و زايران نخبه و تبيين ناهنجاري‌هاي سفر و بيان قوانين كشور ميزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رساني براى پيشگيرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهاي زيارتي را از ديگر اهداف راه اندازي اين شبكه برشمرد.
آشنايي با اصول اوليه نگارش خبري، آشنايي با اينترنت و شبكه هاي اجتماعي و آشنايي با عكاسي و ايميل تصاوير را از جمله شرايط خبرنگاران افتخاري اعلام كرد. براي ثبت نام در سامانه «خبرنگاران افتخاري حج» اينجا را كليك نماييد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران