هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند

هفت‌هزار زایر از خراسان رضوی به حج اعزام می‌شوند

با اختصاص سهمیه جدید به خراسان رضوی، دو کاروان دیگر به تعداد کاروان‌های استان افزوده شد و درمجموع امسال ٧٢٥٠ زائر در قالب ٥٢ کاروان از خراسان رضوی به سرزمین وحی و مراسم حج تمتع سال جاری اعزام خواهند شد. این خبر را مدیر حج و زیارت خراسان رضوی اعلام می‌کند و ادامه می‌دهد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو کاروان اعزامی از استان مربوط به اهل تسنن هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ با اختصاص سهميه جديد به خراسان رضوي، دو كاروان ديگر به تعداد كاروان‌هاي استان افزوده شد و درمجموع امسال ٧٢٥٠ زائر در قالب ٥٢ كاروان از خراسان رضوي به سرزمين وحي و مراسم حج تمتع سال جاري اعزام خواهند شد. اين خبر را مدير حج و زيارت خراسان رضوي اعلام مي‌كند و ادامه مي‌دهد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده دو كاروان اعزامي از استان مربوط به اهل تسنن هستند.
ظرفيت خالي در كاروان‌ها وجود دارد مسعود مجردي با اشاره به اينكه سهميه حج تمتع اختصاص‌يافته به استان در سال جاري نسبت به سال گذشته ٥ درصد افزايش يافته است، تاكيد مي‌كند: در حال حاضر ظرفيت خالي براي نام‌نويسي در كاروان نيز وجود دارد. وي ادامه مي‌دهد: افراد داراي فيش ثبت‌نامي تا تاريخ ١٥ فروردين ٩٥ مي‌توانند براي اعزام در سال جاري در كاروان‌ها ثبت‌نام كنند. مجردي تاكيد مي‌كند: در حال حاضر جلسات آموزشي براي افرادي كه در كاروان‌ها ثبت‌نام كرده‌اند آغاز شده و تا پيش از آغاز اعزام‌ها به سرزمين وحي ادامه خواهد داشت.
تمامي پروازهاي رفت با هواپيماهاي سعودي مدير حج و زيارت خراسان رضوي در ادامه به آغاز پروازهاي حج تمتع امسال از نيمه شهريور اشاره و تصريح مي‌كند:تمامي پروازهاي استان‌هاي خراسان رضوي،شمالي و جنوبي از مشهد انجام مي‌شود كه نيمي از زائران اعزامي مدينه‌قبل و نيم ديگر مدينه‌بعد خواهند بود. مجردي با اشاره به اينكه طول مدت حضور زائران در كشور عربستان ٣٠ روز خواهد بود كه ممكن است چند روز نيز افزايش داشته باشد، مي‌گويد: تمامي پروازهاي رفت از مبدأ فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد با استفاده از شركت‌هاي هواپيمايي سعودي انجام خواهد شد كه داراي هواپيماهايي با عمر پايين و كيفيت مناسب هستند.
احتمال تاخيرهاي ١٢ساعته وي در خصوص اقدامات انجام‌شده به‌منظور جلوگيري از تاخير پرواز‌هاي حج تمتع تاكيد مي‌كند: معمولا هواپيماهاي سعودي تاخير ندارند و اگر تاخيري به دليل نقص فني روي دهد بسيار طولاني و در حدود ١٢ تا ١٣ ساعت خواهد بود. مدير حج و زيارت خراسان رضوي اظهارمي كند:به دليل اينكه اين هواپيماها متعلق به عربستان است زائران در هنگام حضور در مدينه يا جده كمتر معطل شده و كارهاي فرودگاهي آنان به‌سرعت انجام مي‌شود.
صدور رواديد پس از عيد فطر مجردي در ادامه به صدور رواديد براي زائران حج تمتع اشاره و مي‌گويد:رواديد زائران از طريق سفارت عربستان در تهران و كنسولگري اين كشور در مشهد انجام مي‌شود كه طبق هماهنگي‌هاي انجام شده قرار است ١٥ روز پس از عيد فطر صدور رواديد آغاز شود. وي تصريح مي‌كند:پيش‌بيني مي‌كنيم تمام رواديد موردنياز براي زائران خراساني در كمتر از ٣ روز توسط كنسولگري عربستان در مشهد صادر شود.
9/5 تا 11/2 ميليون تومان وي با اشاره به تعرفه امسال اعلام‌شده براي سفر به حج تمتع نيز مي‌گويد: گروه قيمتي امسال بين ٩ ميليون و پانصد هزار تومان تا يازده ميليون و٢٠٠ هزار تومان است كه بر مبناي درجه‌بندي هتل‌ها و ميزان دوري يا نزديكي به مسجدالنبي و مسجدالحرام بر اساس گروه‌هاي قيمتي است و در ارائه خدمات تفاوتي وجود ندارد. مجردي در خصوص اختصاص ارز مسافرتي به حجاج يادآور مي‌شود:هنوز در اين خصوص چيزي اعلام نشده است.
عمره پس از تمتع آغاز مي‌شود؟ مدير حج و زيارت خراسان رضوي همچنين در خصوص آخرين وضعيت اعزام زائران به عمره مفرد اظهار اميدواري مي‌كند كه عمره مفرده پس از اتمام مراسم امسال حج تمتع مجددا از سرگرفته شود. مسعود مجردي مي‌گويد: اعزام زائران به عمره مفرد پس از اتفاق فرودگاه جده به حالت تعليق درآمد و پرونده اعزام‌ها بسته شد و قرار است براي حج تمتع امسال جلساتي با وزير حج عربستان در خصوص ازسرگيري مجدد عمره داشته باشيم و قطعا دو تا سه ماه بعد از پايان حج تمتع، اعزام زائران عمره آغاز مي‌شود.
وي تاكيد مي‌كند:در حال حاضر مقدمات و هماهنگي‌هاي لازم براي اسكان زائران عمره انجام شده و پس از مذاكره با مسئولان وزارت حج عربستان جزئيات و اولويت‌هاي اعزام اعلام خواهد شد.
منبع: شهرآرا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران