فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید

فایل «مناسک همراه» را رایگان دریافت کنید


در آستانه اعزام زایران ایرانی به سرزمین وحی، امکان دریافت رایگان گزیده کتاب مناسک حج با عنوان«مناسک همراه» شامل فتاوای 14 تن از مراجع عظام تقلید به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج‌ و زیارت فراهم شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، در آستانه اعزام زايران ايراني به حج تمتع و همزمان با فراگير شدن آموزش‌هاي زائران حج تمتع 94، فايل كتاب مناسك حج با ويرايش جديد و حواشي و استفتائات جديد مراجع عظام تقليد با 5 فرمت ويژه تلفن هاي همراه از سوي پايگاه اطلاع رساني حج با عنوان «مناسك همراه» در اختيار روحانيون كاروان‌ها و عموم زايران قرار گرفت.
در مقدمه اين كتاب آمده است: « شارع مقدس براي حج كه از اركان مهم اسلام و داراي ابعاد مختلف سياسي، عبادي، فردي و اجتماعي است، مانند ديگر آموزه هاي ديني احكام خاصي مقرر كرده است. اين احكام كه از آن به مناسك حج ياد مي‌شود، داراي گستردگي و دقت زيادي است. تفاوت ديدگاه‌هاي مراجع عظام تقليد در اين زمينه نيز اهميت يادگيري دقيق مناسك را دو چندان مي‌كند.
از اين رو، گروه فقه و حقوق پژوهشكده حج و زيارت در راستاي وظايف خود اقدام به تدوين و نشر مناسك حج مطابق با فتاواي امام خميني و حواشي مراجع معظم تقليد نموده است، و هر ساله به جهت آگاهي از تغييرات فتاواي مراجع عظام مورد تجديد چاپ قرار مي‌گيرد.
حجيم بودن مناسك حج از يك سو و لزوم دسترسي سريع و آسان به احكام مبتلابه حج از سوي ديگر، تهيه و تدوين خلاصه‌اي از مناسك را بيش از پيش ضروري مي‌نمود. در اين راستا گروه فقه و حقوق بر آن شد تا گزيده مناسك مبتلابه حج را مطابق آخرين ويرايش مناسك محشي حج (ويرايش1394)، با اشاره به شماره مسئله، تحت عنوان «مناسك همراه» تدوين و منتشر نموده و در اختيار روحانيون محترم كاروان‌هاي حج و عمره و حجاج و زوار بيت‌الله الحرام قرار دهد.
البته در موارد بسيار نادري كه مسئله يا فتوايي در مناسك مطرح نشده بود، به كتب معتبر ديگر با ذكر آدرس مراجعه شده است.
در اين مناسك همراه فتاواي 14 تن از مراجع عظام تقليد، آيات عظام: امام خميني، مقام معظم رهبري، خويي، گلپايگاني، فاضل لنكراني، تبريزي، بهجت، سيستاني، شبيري زنجاني، صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، سبحاني، موسوي اردبيلي و نوري همداني ذكر شده است.
اين اثر تحت نظارت حجت الاسلام والمسلمين «منصور مظاهري»، توسط حجج اسلام «رضا عندليبي، مهدي درگاهي و حميد كمالي اردكاني» تدوين شده است.
براي دريافت متن كتاب با فرمت (ا پي كا) ؛ اندرويد اينجا كليك كنيد.
براي دريافت متن كتاب با فرمت (اچ تي ام ال) اينجا كليك كنيد.
براي دريافت متن كتاب با فرمت (اي پاپ) اينجا كليك كنيد.
براي دريافت متن كتاب با فرمت (پي دي اف) اينجا كليك كنيد.
براي دريافت متن كتاب با فرمت (جاوا) اينجا كليك كنيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران