آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند

آنچه که زائران باید قبل از سفر حج بدانند

بهترین راه ارتباط گرفتن با آفریدگار در مکه و مدینه، آشنایی با مناجات‌خوانی است. بهتر است حالا که وقت دارید، با این فن شریف آشنا شوید. مناجات‌ها، هم می‌توانند فارسی باشند و هم عربی البته خواندن مناجات‌های عربی و آشنایی با معانی آنها، لطف خودش را دارد. سعی کنید برخی از مناجات‌هایی را که به حال و هوای حج بیشتر می‌خورند، با خودتان داشته باشید.

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «اطلاع‌رساني كارواني زيارتي 29006» همان طور كه از اسمش نيز مشخص است وبلاگي براي اطلاع رساني مسائل مربوط به كاروان 29006،‌ انتشار اطلاعيه‌ها و اخبار سازمان حج و گزارش تصويري است. اين وبلاگ از دي‌ ماه سال 93 شروع به كار كرده است و تا به امروز 64 يادداشت و خبر در آن منتشر شده است.
از نقاط قوت اين وبلاگ مي‌توان به انتشار احاديثي درباره حج اشاره كرد. در يكي از اين احاديث كه از امام صادق (عليه‌السلام) نقل شده آمده است:«حج دوگونه است: حجى براى خدا و حجى براى خلق، هر كس براى خدا حج گزارد، پاداشش آنست كه خدا كه وى را به بهشت درآورد و هر كس براى مردم حج گزارد، پاداش وى روز قيامت‏ برعهده مردم خواهد بود.» در حديثي ديگر درباره حج كه از امام علي (عليه‌السلام) نقل شده آمده است:«على(ع) فرمود: خدا را! درباره خانه پروردگارتان در نظر داشته باشيد تا هستيد، آن را خالى نگذاريد. زيرا اگر حج متروك شود نظر رحمت‏ خدا از شما قطع خواهد شد.»
از ديگر نقاط قوت اين وبلاگ انتشار سلسه يادداشت‌ها و توصيه‌هايي با عنوان «آنچه كه زائران بايد قبل از سفر بدانند» خطاب به زائران خانه خداست. در يكي از اين يادداشت‌ها مي‌خوانيم:«از جمله پيشنهادهاي ويژه‌اي هم كه مي‌توانيد حسابي روي آن فكر كنيد، سفرنامه خواني است. خيلي‌ها به سفر حج رفته‌اند و ذوقي و قلمي هم داشته‌اند و در نتيجه، تأثيرات اين سفر روحاني را نوشته‌اند. مي‌توانيد قبل از رفتن به خانه خدا، با اين سفرنامه‌ها آشنا شويد و آنها را بخوانيد و از همين حالا، برويد توي حال و هواي مكه و مدينه و خانه خدا و شب‌هاي حرم و…. سفرنامه «خسي درميقات» جلال آل احمد و «حج» دكتر شريعتي، جزو سفرنامه‌هاي معروف معاصر ما هستند كه به زبان ساده‌اي هم نوشته شده است؛ مخصوصا سفرنامه جلال. سفرنامه‌هاي هدايت‌الله بهبودي به نام سفر به قبله هم جالب است؛ چرا كه مقام معظم رهبري هم بر آن، يادداشتي نوشته‌اند.»
از ديگر پيشنهادات مطرح شده در اين وبلاگ براي زائران انس گرفتن با مناجات خواني است:«بهترين راه ارتباط گرفتن با آفريدگار در مكه و مدينه، آشنايي با مناجات‌خواني است. بهتر است حالا كه وقت داريد، با اين فن شريف آشنا شويد. مناجات‌ها، هم مي‌توانند فارسي باشند و هم عربي البته خواندن مناجات‌هاي عربي و آشنايي با معاني آنها، لطف خودش را دارد. سعي كنيد برخي از مناجات‌هايي را كه به حال و هواي حج بيشتر مي‌خورند، با خودتان داشته باشيد. در اين صورت، هر وقت كه دلتان ابري شد، سريع مي‌توانيد سروقت اين مناجات‌ها برويد و در حرم امن الهي، خودتان را به امواج ملكوت بسپاريد. حتي مي‌توانيد نسخه صوتي برخي از اين مناجات‌هاي جانسوز را هم همراه خودتان ببريد. مناجات حضرت امير، ابوحمزه ثمالي، كميل، دعاي عرفه و… مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي باشند.»
اين وبلاگ داراي يك قالب آبي رنگ است كه مزين به تصوير خانه‌ي خدا شده است. از ديگر امكانات اين وبلاگ مي‌توان به پخش زنده از حرم‌هاي مقدس، نواي وبلاگ، اوصات شرعي و لينك‌هاي مفيد اشاره كرد. همچنين در نوار بالايي وبلاگ در بخش «تماس با من» زائران و مخاطبين اين وبلاگ مي‌توانند با مدير آن ارتباط برقرار كنند.
براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانيد به آدرس اينترنتي http://haj29006.mihanblog.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران