معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا

معرفی یک وبلاگ زیارتی با امکانات مفید برای زائران خانه خدا

در ستون سمت چپ این وبلاگ تقویم، اوقات شرعی، ذکر ایام هفته، احادیث، زیارت مجازی، پیوندها، کتابخانه حج، آموزش زبان خارجه، فرهنگ لغت، فال حافظ و ابزار تبدیل تاریخ موجود است. از کادر جستجو می‌توان به جستجوی مطالب و خبرها پرداخت و برای هر یادداشت امکان گذاشتن نظر وجود دارد. به صورت کلی این وبلاگ از نظر بسیار امکانات کامل و مفید است. سر در این وبلاگ این بیت شعر نوشته شده است:«کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود// حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست».

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان حج صفا» گرچه از 6 خردادماه سال 1394 شروع به فعاليت كرده است و زياد از عمر آن نمي‌گذرد، اما با انتشار مطالب و يادداشت‌هاي متنوعي يك وبلاگ كامل را در دسترس عموم قرار داده است. موضوعات اين وبلاگ به صورت كاملي در گوشه سمت راست آن قابل دسترسي است. برخي از اين موضوعات شامل؛ اخبارحج، تاريخ جلسات، مكه، آموزش عربي، مناسك حج و اعمال حج است.
در يادداشتي كوتاه دليل نامگذاري «حج» را در اين وبلاگ مي‌خوانيم:«ابان بن عثمان با يك واسطه از امام باقر(عليه السلام) روايت مي‌كند، به آن حضرت عرض كردم: چرا به حج، حج گفته شده؟ فرمود: حج يعني رستگاري. گفته مي‌شود: فلاني حج كرد، يعني رستگار شد.» در يادداشتي ديگر نشانه قبولي حج از پيامبر اسلام (ص) چنين نقل شده است:«امامان ـ عليهم السلام ـ از رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ نقل كرده‌اند كه فرمود: اگر كسي به زيارت خانه خدا و حجّ موفق شد و بازگشت و انسان صالحي شد و دست و پاي او به سوي گناه نرفت، اين نشانه قبولي حج او است و اما اگر بعد از زيارت خانه خدا، باز تن به تباهي و گناه داد، نشانه آن است كه حجّ او مردود است.»
در ستون سمت راست اين وبلاگ اسم مدير و ديگر مسئولان كاروان به همراه شماره تماس‌شان قابل مشاهده است. آرشيو مطالب به تفكيك ماه، آخرين مطالب، موضوعات وبلاگ، قرآن و دعا و گالري تصاوير از ديگر مواردي است كه در ستون سمت راست قرار گرفته است.
در ستون سمت چپ اين وبلاگ تقويم، اوقات شرعي، ذكر ايام هفته، احاديث، زيارت مجازي، پيوندها، كتابخانه حج، آموزش زبان خارجه، فرهنگ لغت، فال حافظ و ابزار تبديل تاريخ موجود است. از كادر جستجو مي‌توان به جستجوي مطالب و خبرها پرداخت و براي هر يادداشت امكان گذاشتن نظر وجود دارد. به صورت كلي اين وبلاگ از نظر بسيار امكانات كامل و مفيد است. سر در اين وبلاگ اين بيت شعر نوشته شده است:«كعبه يك سنگ نشاني است كه ره گم نشود// حاجي احرام دگر بند ببين يار كجاست».
براي مشاهده اين وبلاگ روي لينك http://hajj-safa.mihanblog.com/ كليك كنيد.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران