دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید

دانستی‌های حج امسال را در این وبلاگ بخوانید

از بخش‌های مفید این وبگاه به کادری که در گوشه‌ سمت چپ آن قرار گرفته و دانستی‌های ضروری حج امسال در آن به صورت لینک جمع آوری شده، می‌توان اشاره کرد.

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «صبح صادق عرفات» وبلاگ كاملي است كه روي دامنه دات آي آر قرار گرفته است. موضوعات اين وبلاگ شامل؛ اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت، اخبار، حج تمتع، عتبات عاليات، عمره مفرده و اطلاع‌رساني به اعضاي كاروان مي‌شود. اين وبلاگ كه از سال 1389 شروع به فعاليت كرده در زمينه خدمات زيارتي يكي از كامل‌ترين وبگاه‌هاست.
در يكي از يادداشت‌هاي منتشر شده در اين وبگاه و به مناسبت سالروز تخريب قبور ائمه بقيع (عليه السلام) مي‌خوانيم:«تا به حال نام يوم الهدم را شنيده‌ايد؟ يوم الهدم يعني روز ويران كرن. در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجري قمري پس از اشغال مكه، وهابيان به سركردگي عبدالعزيزبن سعود روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورين عثماني را بيرون كردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و ديگر قبور هم چنين قبر ابراهيم فرزند پيامبر اكرم – صلي الله عليه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنين مادر حضرت اباالفضل العباس – عليه السلام – و قبر عبدالله پدر پيامبر و اسماعيل فرزند امام صادق – عليه السلام – و بسياري قبور ديگرپرداختند. ضريح فولادي ائمه بقيع را كه در اصفهان ساخته شده بود و روي قبور حضرات معصومين امام مجتبي، امام سجاد، امام باقر و امام صادق – عليهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده، بردند. اما اين اولين حمله آنان به مدينه نبود. آنان در سال ۱۲۲۱ هجري نيز يك بار ديگر به مدينه هجوم برده، پس از يك سال و نيم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف كنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشياي گرانبهاي حرم پيامبر – صلي الله عليه و آله و سلم – و تخريب و غارت قبرستان بقيع نمودند.»
در يادداشت ديگري به كلمه شيعه در سخنان پيامبر اكرم (ص) اشاره شده است:«نامگذاري پيروان علي (عليه السلام) به شيعه ، از زمان خود پيامبر (صلّي الله عليه وآله وسلّم ) آغاز شده و روايات فراواني حاكي از آن است كه پيامبر (صلّي الله عليه وآله وسلّم ) اين نام را بر پيروان علي (عليه السلام) نهاده است . محدثان و مفسران ، نقل مي كنند آنگاه كه آيه « إِنَّ الّذينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصّالِحات أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيّة » فرود آمد ، پيامبر (صلّي الله عليه وآله وسلّم ) رو به علي (عليه السلام) كرد و فرمود: مقصود از اين عبارت ، تو و شيعيانت مي باشيد كه روز قيامت خشنود و پسنديده هستيد».
در نوار بالايي اين وبگاه كادر جستجو براي پيدا كردن يادداشت‌هاي دلخواه وجود دارد. همچنين در بخش «ارتباط با ما» علاوه بر نوشتن نظرات و سوالات در كادر موجود، شماره تماس، ايميل و آدرس هم قابل مشاهده است. در بخش گالري مي‌توانيد گزارش‌هاي تصويري را به تفكيك مشهد، مدينه و مكه ببينيد. در بخش ثبت‌نام‌ها هم زائران ميتوانند اسامي خود را وارد كنند. «عمره» نيز بخش جداگانه‌اي را در اين وبگاه به خود اختصاص داده است. آخرين اطلاعيه‌ها را هم به صورت جداگانه در كادر بالايي وبلاگ در دسترس قرار گرفته است. مهم ترين مطالب و اخبار سايت را هم مي‌توانيد همراه با عكس در بخش مجزايي ببينيد.
شعار حج امسال، اطلاعاتي پيرامون عوامل كاروان، لينك مديران كاروان‌ها، اخبار اطلاعيه‌هاي حج و عتبات، حديث روز، پيوندها و اوقات شرعي از ديگر بخش‌هاي اين وبلاگ است. از بخش‌هاي مفيد اين وبگاه به كادري كه در گوشه‌ سمت چپ آن قرار گرفته و دانستي‌هاي ضروري حج امسال در آن به صورت لينك جمع آوري شده مي‌توان اشاره كرد.
همچنين زائران اين كاروان مي‌توانند با ثبت نام در اين وبگاه به آن وارد شده و مطالب خود را منتشر كنند. به صورت كلي اين وبگاه با بخش‌هاي مفيد و دسترسي‌هاي آسان براي كاربران و زائران قرار داده محيط مجازي خوبي را براي مخاطبان خود ايجاد كرده است.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://aghaeekabir.ir/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران