گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است

گزارشی آماری درباره موسم عمره امروز آخرین روز خروج عمره‌گزاران از عربستان است

وزارت حج عربستان در یک گزارش آماری، اعلام کرده است موسم عمره امسال با حضور شش میلیون عمره گزار از خارج عربستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، آخرين مهلت خروج عمره گزاران موسم عمره امسال بر اساس اعلام منابع رسمي عربستان در پانزدهم شوال جاري(بر اساس تقويم عربستان) به پايان مي رسد.
روزنامه الوطن نوشت: شش ميليون عمره گزار براي اداي مناسك عمره به عربستان آمدند كه بيشتر آنها از مصر، پاكستان، اندونزي و تركيه بودند.
بر اساس اين گزارش، وزارت حج عربستان اعلام كرد: تعداد عمره گزاراني كه در موسم عمره امسال از طريق تمام گذرگاه ها از ابتداي موسم عمره در ماه صفر تا پايان آن وارد شدند، به پنج ميليون و 949 هزار نفر رسيد كه از اين تعداد، پنج ميليون و 18 هزار زائر از طريق هوايي و 625 هزار نفر از طريق زميني و بقيه از طريق دريايي وارد شدند.
گزارش آماري وزارت حج آورده است تعداد كل عمره گزاران باقي مانده در عربستان به 79 هزار نفر مي رسد كه طي روزهاي آينده به كشورهايشان بازمي گردند.
در اين گزارش آمده است: بيشتر زائران مدينه منوره از مصر، پاكستان، اندونزي، تركيه، ايران، هند و اردن آمده بودند.
محمد البيجاوي مديركل وزارت حج عربستان در مدينه منوره به ابتكار اين اداره براي اجراي برخي طرح هاي بهبودسازي در چارچوب تحقق استانداردهاي تمايز موسساتي با هدف ارتقاي عملكرد و در سطح رضايت عمره گزاران و زائران از طريق مركز توجه به حجاج و عمره گزاران در مدينه منوره اشاره كرد كه در طول سال فعاليت مي كند و اين مركز سئوالات و ابلاغيه ها و شكايت ها و پيشنهادها را از طريق كانال هاي مختلف ارتباطاتي و پست الكترونيك يا صندوق هاي وضع شده براي پيشنهادها در مناطق مختلف خدماتي و پايگاه هاي ارتباط اجتماعي مانند تويتر دريافت مي كند.
وي اظهار داشت تمام شكايت ها يا ملاحظات دريافتي از سوي مركز به كميته هاي ميداني ارسال مي شود تا سريعا به آن رسيدگي شود به طوري كه سبب كيفي سازي خدمات ارائه شده به ضيوف الرحمن شود و پيشنهادها هم به كميته مخصوصي در دفتر وزارت حج در مدينه ارسال مي شود تا مورد بررسي قرار گيرد.
اين در حالي است كه مقامات سعودي از حضور 12 ميليون زائر و نمازگزار از داخل و خارج عربستان در موسم عمره رمضان در مسجدالحرام خبر داده بودند.
خاطر نشان مي شود سفر عمره گزاران جمهوري اسلامي ايران به عربستان در پي اقدام اهانت آميز دو پليس فرودگاه جده و عدم برخورد جدي با آنها از سوي مقامات سعودي از سوي ايران متوقف شد.


| شناسه مطلب: 54672




عمره مفرده آمار



مطالب مرتبط

نظرات کاربران