تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا

تصمیم جدید ستاد اربعین برای موکب‌های ایرانی در کربلا

بر اساس تصمیم کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین 94، زائران ایرانی اربعین، زیر پرچم واحد «موکب امام رضا علیه‌السلام» به حرم سیدالشهدا علیه‌السلام مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از نجف اشرف، اين تصميمي بود كه پنجشنبه، هشتم مردادماه در پنجمين جلسه كميته فرهنگي ـ آموزشي ستاد اربعين 94 در نجف اتخاذ شد. بر اساس اين تصميم، همه هيئت‌هاي ايراني بايد پس از ساماندهي و به منظور جلوگيري از اختلال نظم هيئت‌ها و دسته‌جات عزادار به بين‌الحرمين و دو حرم نوراني امام حسين عليه‌السلام و اباالفضل‌ العباس عليه‌السلام، در قالب يك موكب راهي اين مواقف مشرفه شوند.
عتبه مقدس امام حسين عليه‌السلام در برنامه‌ريزي‌هاي خود به موكب امام رضا عليه‌السلام در دو شب بيستم و بيست و يكم صفر اجازه ورود به حرم حسيني مي‌دهد و همه بايد الزامات، نظامات، چارچوب‌ها و روش‌هاي اتخاذ شده از سوي عتبه را رعايت كنند.
طبق تصميم اين جلسه، همچنين مشخص شد كه متولي نظم بخشيدن به اين امر، نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق است كه طي نشست‌هاي مشتركي با نماينده عتبه حسيني و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي، براي ورود موكب مقدس امام رضا عليه‌السلام به حرم‌ها و بين‌الحرمين تصميم‌گيري خواهند كرد.
موكب امام رضا عليه‌السلام، هيئت واحد و چند ده هزار نفري عزاداران ايراني است و به جز اين موكب، هيچ هيئت ديگري در ايام اربعين به صورت مستقل وارد حرم مقدس نخواهد شد.




نظرات کاربران