معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی معرفی وبلاگ  پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی

معرفی وبلاگ پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوی

پرسش اول: به کجا می‌رویم؟ برخی گمان می‌کنند این سفر مانند دیگر سفرها است، اما باید بدانیم که این سفر با همه سفرها متفاوت است. در برخی از روایات نیز آمده که «هیچ سفری به اندازه حج در گوشت و پوست و استخوان انسان تاثیر گذار نیست»

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان حج تمتع 18001 شهركرد» از ارديبهشت ماه سال 1394 شروع به فعاليت كرده است و در همين مدت زمان نوزده يادداشت روي اين وبلاگ قرار گرفته است.
در نوار بالايي اين وبلاگ پست الكترونيك، تماس با ما و جستجوي وبلاگ قابل دسترسي است. تصوير خانه خدا و گنبد خضرا به اين وبلاگ جلوه خاصي بخشيده است.
در بخشي از يادداشتي با عنوان «پنج پرسش از زائران خانه خدا و حرم نبوي» مي‌خوانيم:«پرسش اول: به كجا مي‌رويم؟ برخي گمان مي‌كنند اين سفر مانند ديگر سفرها است، اما بايد بدانيم كه اين سفر با همه سفرها متفاوت است. در برخي از روايات نيز آمده كه «هيچ سفري به اندازه حج در گوشت و پوست و استخوان انسان تاثير گذار نيست». بايد بدانيم كجا مي‌رويم. خانه خدا چيست؟ مهمان خدا شدن چه معنايي دارد؟ بايد مرقد نوراني پيغمبر(ص)، حضرت فاطمه اطهر، ائمه اطهار(ع) مدفون در بقيع، صلحا، شهدا، اصحاب پيغمبر(ص) و ياران رسول خدا و آن همه فضائلي كه در مكه مكرمه و مدينه منوره هست را بشناسيم و در صورت عدم شناخت نمي‌توانيم بهره‌برداري درستي از سفرمان داشته باشيم.»
در پرسش دوم اين يادداشت آمده است:« پرسش دوم: چگونه برويم؟ هر كدام از شما براي مهماني رفتن بسته به اينكه مهمان چه كسي باشد، آداب و روشي داريد. براي مهماني خانه پدري به گونه‌اي رفتار مي‌كنيد و يا وقتي به خانه برادرتان مهمان مي‌شويد، آدابي داريد و براي هركدام از مهماني‌ها شرايطي قائل هستيد و حتي نوع لباس پوشيدنتان، راه رفتن و صحبت كردن شما فرق مي‌كند. در اين سفر بايد توجه داشت كه همه ما مهمان خداوند، پيغمبر(ص)، حضرت فاطمه اطهر(س) و مهمان ائمه بقيع(ع) هستيم. چگونه به اين سفر برويم كه دست رد به سينه مان نزنند، چگونه آنجا حضور پيدا كنيم كه با تمام وجود از ما پذيرايي كنند؟ با توبه و استغفار، استفاده از مال حلال و ... بايد مراقبت كنيم و براي اين سفر آمادگي داشته باشيم و طوري آنجا برويم كه وقتي رسيديم پيامبر(ص)، حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار بقيع(ع) به استقبال ما بيايند و خدا به ما آفرين بگويد كه همان‌گونه من مي‌خواستم، آمديد.»
در ستون سمت چپ اين وبلاگ مطالب اخير و آرشيو وبلاگ به تفكيك ماه موجود است. موضوعات اين وبلاگ شامل؛ اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت، يادداشت‌هاي مذهبي و مناسبي، اطلاع رساني درباره كاروان 18001 شهركرد و گزارش تصويري مي‌شود.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://18001.mihanblog.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران