آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید

آمادگی برای سفر حج را می‌توانید در این وبلاگ بیاموزید

امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: در این سفر وضع خود را آن چنان قرار بده که گویی برای تو بازگشتی از این سفر نیست. کسی که خبر مرگش را می دهند، چگونه به تدارک و جبران گذشته برمی خیزد و سعی می کند از حقوق اللّه وحقوق الناس خود را پاک کند، تو هم با سفر حج همین معامله را انجام بده.

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان 19019» وبلاگي است با قالب ساده كه از شهريور ماه سال 1391 شروع به فعاليت كرده است و يكي از وبلاگ‌هاي باسابقه در موضوع حج و عمره شناخته مي‌شود. موضوعات اين وبلاگ شامل؛ اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت، يادداشت‌هاي مذهبي و مناسبتي، گزارش تصويري و اطلاعاتي پيرامون كاروان 19019 مي‌شود.»
در يادداشتي با عنوان «با خواندن اين نماز در مسجدالنبي حاجت مي‌گيريد» مي‌خوانيم:«شيخ عباس قمي در حاشيه كتاب شريف مفاتيح الجنان از كتاب دعوات رواندي نقل كرده كه امام سجاد عليه السلام از كنار شخصي عبور كردند كه جلو در خانه مردي نشسته بود، امام به آن شخص فرمود: به چه دليلي بر در منزل اين ستمكار جبار نشسته‌اي؟ آن شخص گفت: بخاطر سختي و مشكلاتي كه براي من پيش آمده، احتياج به كمك دارم. امام فرمود بلند شو تا تو را راهنمايي كنم به دري كه بهتر از در اين مرد ستمكار است و به سوي خدايي كه از او براي تو بهتر است. پس دست او را گرفت و او را تا مسجد پيغمبر (صلي الله عليه واله) آورد و فرمود كه رو به قبله كن و دو ركعت نماز بخوان و بعدش حمد خدا را بگو و بر رسول خدا صلوات بفرست و بخوان آخر سوره حشر و شش آيه اول سوره حديد و دو آيه كه در‌آل عمران است (منظور آيات۱۸و۱۹ و يا ۲۶ ئ ۲۷ اين سوره است) پس از خدا حاجت خود را بخواه كه حتما به تو مي‌دهد.»
و در يادداشتي ديگر درباره آمادگي براي سفر حج مي‌خوانيم:«امام صادق (عليه السلام) مي‌فرمايد: در اين سفر وضع خود را آن چنان قرار بده كه گويي براي تو بازگشتي از اين سفر نيست. كسي كه خبر مرگش را مي دهند، چگونه به تدارك و جبران گذشته برمي خيزد و سعي مي كند از حقوق اللّه وحقوق الناس خود را پاك كند، تو هم با سفر حج همين معامله را انجام بده. اوقات واجبات حضرت حق را با كمال جديت رعايت كن كه چيزي در اين عالم ارزش واجبات الهي را ندارد كه هركس به هر مقام معنوي رسيده، از اداي واجبات و ترك محرمات بوده است. به تمام برنامه هاي پيامبر (صلّي الله عليه وآله) و آداب و سنن آن جناب احترام كن كه نجات و سعادت در سايه هماهنگي با برنامه هاي پيامبر گرامي ميسر است.»
در ستون سمت راست اين وبلاگ ايميل مدير كاروان براي تماس زائران با وي موجود است. مطالب اخير، دسته بندي موضوعي، آرشيو مطالب وبلاگ، پيوندها، ساعت و اوقات شرعي از ديگر بخش‌هاي اين وبلاگ است.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://19019.persianblog.ir/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران