گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر گزارش تصویری  زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر

گزارش تصویری زندگی بانشاط مردم نجف در بافت قدیمی این شهر

مردم بافت قدیمی شهر نجف اشرف در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر قدیمی، زندگی جالبی دارند. آن‌ها صبحانه، جگر و کباب و چای غلیظ و پرشکر می‌خورند و با نشاط و سرزندگی به روی تمام مشکلات زندگی می‌خندند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از نجف اشرف، اين شهر مركز استان نجف است و از مقدس‌ترين شهرهاي شيعيان و مركز قدرت سياسي شيعيان در عراق به شمار مي‌رود. نجف همواره محل تردد و اقامت زائران و نيز مشتاقان علوم ديني است كه اين عامل در رونق تجارت آن تأثيري بسزا دارد. اين شهر مدت زيادي در مسير كاروان‌هايي قرار داشته كه براي انجام مناسك حج از راه خشكي عازم مكه و مدينه بوده‌اند. اين ويژگي نيز در ارتباط نجف با شهرها و مراكز تأثير زيادي داشته است.
با اين همه سابقه درازدامن در طول تاريخ اما زندگي، آن طور كه اعراب حاشيه خليج فارس در كشورهايي مانند امارات، قطر، كويت و عربستان سعودي دنبال مي‌كنند، در عراق و شهرهايي مانند نجف پيگيري نمي‌شود. در اين شهر، مغازه‌هاي پرزرق و برق امروزي، كم‌تر به چشم مي‌آيد، از خانه‌هاي آنچناني خبري نيست و خودروهاي نسبتاً ارزان‌قيمت ايراني مثل پرايد و تيبا در اين شهر تردد مي‌كنند.
تصاوير ما نشان مي‌دهد كه زندگي در بافت قديمي شهر نجف، آن جا كه به حرم مولا علي عليه‌السلام مي‌رسد، با نشاط و جذاب ادامه دارد. مردم شهر، صبح‌ها نان و كباب و جگر سرخ شده مي‌خورند و با يك جرعه چاي پررنگ و شيرين، زندگي خود را در صبح گرم نجف آغاز مي‌كنند؛ در حالي كه لبخند به لب دارند و به تمام داشته‌ها و ناداشته‌هايشان قناعت مي‌ورزند.


| شناسه مطلب: 54733




عراق نجف



نظرات کاربران