دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد

دین اسلام بیشترین گسترش را در میان جوانان چینی دارد

نتایج یک پژوهش نشان داد که نسبت تشرف به دین مبین اسلام در میان جوانان چینی نسبت دیگر ادیان گسترش بیشتری دارد.

به گزارش پايگاه «الجزيره نت»، نتايج يك پژوهش كه اخيرا انجام شده است، نشان مي‌دهد كه نسبت تشرف به اسلام در ميان جوانان چيني نسبت به ديگر اديان افزايش يافته و اسلام در ميان جوانان چيني نسبت به ديگر اديان بالاترين مرتبه را به خود اختصاص داده است.
اين پژوهش در چارچوب بررسي اديان در چين در سال 2015 ميلادي توسط مركز ملي مطالعات و تحقيقات وابسته به دانشكده فلسفه دانشگاه ملي چين صورت گرفته است.
اين نظرسنجي در 4382 اماكن ديني و عبادتگاه‌ در 31 منطقه و استان كه بيشترين مساحت چين را تشكيل مي‌دهند، انجام گرفته و آماده‌سازي اين تحقيقات دوسال زمان برده است.
اين پژوهش نشان مي‌دهد كه پيروان مسيحيت پروتستان بزرگترين تعداد كليسا‌ها و عبادگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، اين درحالي است كه جمعيت بودايي‌ها بيشترين پيروان اديان را در چين تشكيل مي‌دهند.
اما انتشار دين مبين اسلام در ميان جوانان چيني (كمتر از 30 سال) به نسبت 22.4% در مقايسه با اديان بودايي، تائويسم، كاتوليك، پروتستان رسيده است كه بدين‌ ترتيب انتشار اسلام در ميان جوانان چيني در مرتبه نخست قرار دارد و كاتوليك با نسبت 22% در مرتبه دوم قرار دارد.
كارشناسان عوامل انتشار اسلام در ميان جوانان را در قانون زاد و ولد اين كشور دانستند، زيرا اين كشور داشتن بيش از يك فرزند را از حدود سه دهه پيش براي بسياري از طبقات اجتماعي چين كه بيش از 90% جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند، ممنوع كرده است، اما اين قانون بيش از 50 اقليت قومي كوچك چين از جمله اقليت‌هاي اسلامي را شامل نمي‌شود و در نتيجه مسلمانان با عدم محدوديت در فرزندآوري توانسته‌اند جامعه جوان مسلمان اين كشور را گسترش دهند.
همچنين، كارشناسان عدم گرايش مسلمانان به اديان ديگر را از ديگر عوامل بالارفتن نسبت دين مبين اسلام عنوان كرده‌اند.
يك پژوهشگر امور اسلامي در چين در اين باره مي‌گويد: «انتشار استفاده از شبكه اينترنت و نيز افزايش تأثيرگذاري شبكه‌هاي اجتماعي مختلف را مي‌توان از عوامل اصلي جذب جوانان چيني به دين مبين اسلام و ديگر اديان دانست».
انتظار مي‌رود تعداد مسلمانان چيني با آغاز سال 2030 ميلادي به حدود 30 ميليون نفر برسد.


| شناسه مطلب: 54739




چين



نظرات کاربران