حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه

حضور زائران ایرانی در کربلا بیش از 3 برابر شد + برنامه‌های بعثه

طبق آمار ورود کاروان‌های ایرانی به عتبات عالیات، حضور زائران کشورمان در کربلا از روز شنبه و نسبت به هفته ماقبل آن، بیش از سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، بر اساس آماري كه ستاد كربلا آن را اعلام كرده، روز گذشته دهم مرداد، كربلا از 18 كاروان جديد ميزباني كرده است كه با توجه به هشت كاروان ورودي روز جمعه و هشت كاروان ورودي روز يكشنبه، اين آمار در روز جاري يازدهم مرداد به 34 كاروان مي‌رسد.
اين در حالي است كه در هفته‌هاي گذشته به دليل ماه مبارك رمضان و روزه‌داري زائران در اين ماه، همچنين گرماي شديد هوا در عراق، آمار ورودي كاروان‌ها تقليل يافته بود.
افزايش شمار كاروان‌هاي ايراني در عتبات و سه برابر شدن ورودي آن‌ها به كربلاي معلي در حالي ثبت مي‌شود كه به علت گرماي بي‌سابقه هوا، از پنجشنبه تا يكشنبه (امروز) در عراق تعطيل رسمي اعلام شده است. هواشناسي عراق، دماي گرم‌ترين نقطه اين كشور را تا 57 درجه سانتي‌گراد ثبت كرده است.
افزايش شمار زائران مشتاق زيارت امام حسين عليه‌السلام در شرايطي روي مي‌دهد كه نماينده سازمان حج و زيارت در عراق، هفته گذشته از مردم خواست برنامه زيارتي خود را صرفاً به ايام اربعين معطوف نكنند.
خاطرنشان مي‌شود، حضور زائران بي‌شمار ايراني در برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، موجب رونق بيش‌تر اين آيين‌ها شده است. اين برنامه‌ها، همه روزه صبح‌ها بعد از اقامه نماز و قرائت زيارت عاشورا، مقابل قتلگاه مقدس امام حسين عليه‌السلام برگزار مي‌شود و مشتمل بر سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن پورموسوي و مداحي ذاكر اباعبدالله‌، محمدهادي طيبي است.
عصرها نيز از ساعت 17 برنامه مصور روايتگري حماسه عاشورا با حضور حجت‌الاسلام اكبري و مداحي در خيمه‌گاه حسيني برپا مي‌شود. همچنين دعاي كميل و دعاي ندبه زائران ايراني، هر هفته با حضور خيل مشتاقان اهل بيت عليهم‌السلام در خيمه‌گاه برگزار مي‌شود.




نظرات کاربران