رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا

رونمایی از مجموعه آثار علامه وحید بهبهانی در کربلا

در آیین گشایش کنگره جهانی علامه وحید بهبهانی، تعدادی از آثار و کتب آن عالم جهان اسلام در کربلای معلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، در بخش مياني افتتاحيه كنگره جهاني علامه وحيد بهبهاني كه با حضور انديشمنداني از عراق و 20 كشور خارجي از جمله جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، از مجموعه آثار آن عالم فرزانه، همچنين اثري موسوم به «دايره‌المعارف الوحيديه» و تعدادي از كتب علامه بهبهاني در زمينه تفسير قرآن رونمايي شد.
آيت‌الله شيخ عبدالمهدي كربلايي، توليت آستان مقدس امام حسين عليه‌السلام كه در اين مراسم از آثار متعدد بازنشر شده علامه وحيد بهبهاني رونمايي مي‌كرد، از تلاش براي چاپ مجدد و احياي آثار قديمي، كمياب و بعضاً ناياب بهبهاني قدرداني كرد.
علامه محمدباقر بهبهاني (۱۱۱۸ هجري قمري ـ ۱۲۰۵ هجري قمري)، مشهور به وحيد بهبهاني و ملقب به آقا، فقيه، اصولي و مؤلف امامي قرن ۱۲ قمري است. علامه بهبهاني از سوي سيدمحمد طباطبايي اصفهاني، «وحيد عصر» (يگانه دوران) لقب گرفت و به لقب‌هاي ديگري همچون «استاد اكبر»، «استاد كل»، «علامه ثاني» و «محقق ثالث» نيز مشهور است. وي شاگرد اساتيد بزرگي در اصفهان، نجف و كربلا بود و خود، شاگردان بسياري را تربيت كرد. از ويژگي‌هاي زندگاني او مي‌توان به مبارزه با اخباري‌گري و اخباريان تندرو اشاره كرد كه پس از 30 سال به ثمر نشست. وحيد بهبهاني كه در اصفهان زاده شده بود، در كربلا درگذشت و در حرم امام حسين (ع) دفن شد.
علامه وحيد بهبهاني بيش از ۷۳ جلد كتاب در فقه و اصول و رجال و حديث نوشت كه «م‍ص‍ابي‍ح‌ال‍ظلام في ش‍رح م‍ف‍اتي‍ح ال‍ش‍راي‍ع» (شرح مفاتيح‌ال‍ش‍راي‍ع ملامحسن فيض كاشاني) در 8 جلد، «حاشيه الوافي» و «الفوائد الحائريه» از مهم‌ترين آثار او به شمار مي‌روند.


| شناسه مطلب: 54745




همايش كربلا



نظرات کاربران