هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد

هاشمی رفسنجانی: تلاوت های دلنشین قرآن، انسان را به یاد صدراسلام می اندازد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پناه بردن به قرآن در شرایط سخت زندگی، دوران شکنجه های خود در زندان طاغوت را یادآور شد و گفت: تنها تسکینم این آیه از سوره توبه بود که «إنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّه».

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز يكشنبه در ديدار مسوولين و دست اندركاران موسسه فرهنگي راسخ، طرح قرآني كرسي هاي تلاوت (شميم وحي)، اين مطلب را بيان كرد.
وي افزود: پس از آن و تا امروز هر جا كه احساس دلتنگي كنم، همين آيه را مي خوانم كه تابلويي براي آرامش روحي من است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين نكته كه همه مسلمانان قرآن را قبول دارند، گفت: غفلت از اين عروه الوثقاي مسلمانان بدترين درد جهان اسلام است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني قرآن را كتابي آسماني براي زميني ها در همه اعصار و قرون توصيف كرد و ادامه داد: از 1400 سال پيش كه كلمه به كلمه اين كتاب در آيات و سوره ها بر پيامبر(ص) نازل شد، چراغ هدايتي است كه با اعجاز لفظ و معنا، هميشه جاري و جاودان خواهد بود.
وي با بيان اين نكته كه من نيز مانند همه مسلمانان از شنيدن صدا و لحن خوش قاريان به هنگام تلاوت قرآن لذت مي برم، ادامه داد: البته اين خوب است اما بايد جامعه و به ويژه جوانان را با محتواي غني قرآن بيشتر آشنا كنيم.
هاشمي رفسنجاني با تشكر از تلاوت استاد شاكرنژاد، گفت: تلاوت هاي دلنشين، انسان را به ياد صدر اسلام مي اندازد كه مشركان سعي مي كردند مردم را از شنيدن صوت زيباي قرآن پيامبر(ص) نهي كنند و مانع گرويدن به اسلام شوند.
وي با اشاره به اسناد فراوان اسلامي در خصوص تلاوت قرآن كريم توسط پيامبر اكرم(ص) و تاثير آن بر مردم، اضافه كرد: معروف است كه وقتي صداي رسول اكرم(ص) به هنگام تلاوت بلند مي شد، مشركان مي ترسيدند و مي دانستند كه هر گوشي كه اين صدا را بشنود، جذب مي شود.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به رموز ادبيات عرب اظهار داشت: علماي علم بلاغت مي گويند فصاحت و بلاغت قرآن، معجزه است و مهمتر از آن تاثير آيات بر قلوب انسان هاست.
وي در بخش ديگري از سخنان خويش با يادآوري اهميت قرآن و سطح آموزش آن در جوامع اسلامي به اهميت و جايگاه رفيع تفسير و تاويل اين كتاب آسماني اشاره كرد و گفت: تاويل قرآن مهم است كه راسخون در علم، معاني پنهان كلمات و جملات قرآن را مي فهمند كه البته بعضي ها مي گويند راسخون، فقط ائمه(ع) هستند.
نويسنده تفسير راهنما و همچنين كتاب 33 جلدي فرهنگ قرآن با تاكيد بر طراوت هميشگي قرآن، افزود: قرآن همان ريسمان الهي و بهترين وسيله براي ائتلاف امت اسلامي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با يادآوري شرايط سخت زندگي خويش گفت: هر جا كه سختي هاي روزگار زياد مي شود، قرآن پناهگاه من است و بسيار اتفاق افتاده كه در مراحل مختلف زندگي آيه اي از قرآن برايم تحول آفرين بوده است.
هاشمي رفسنجاني به عنوان مصداق، اهميت تلاوت قرآن در خانواده ها و تاثير آن بر فرزندان به دوران كودكي و نوجواني خويش اشاره كرد و افزود: صبح ها با تلاوت قرآن پدرمان بيدار مي شديم و هنوز لذات معنوي آن تلاوت برايم شيرين است.
هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به اقدامات موسسه فرهنگي راسخ گفت: وظيفه ي همه ماست كه مردم را بيشتر با قرآن آشنا كنيم و در روايات آمده است كه هر آيه قرآن كه انسان بلد باشد و قرائت كند، باعث ارتقا جايگاه او در روز قيامت خواهد بود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اخلاص را شرط اول كارهاي قرآني دانست و گفت: دستاورد بزرگ آشنايان با آيات قرآن خشيت است كه ترس نيست، بلكه يك نگراني توأم با احساس عظمت خدا و هوشياري است.
هاشمي رفسنجاني قرآن را كتاب خداوند خالق، عظيم، قادر، رحيم و رئوف توصيف كرد و گفت: اگر خدا را كه در همه جا هست، براساس فرهنگ قرآني بشناسيم، در مقابل بسياري از اتفاقات زندگي مقاوم خواهيم بود و مسلمانان تا زماني كه اين سند آسماني را دارند، مصونيت دارند.
وي با اشاره به قرآني كه چند روز پيش خبرش در رسانه ها منتشر شد كه قدمتش به زمان پيامبر اسلام مي رسد، گفت: شوق و اشتياق مردم به اين نسخه ي قديمي نشان مي دهد كه قرآن كهنگي ندارد و هر چه علم پيشرفت كند، نياز جوامع به قرآن بيشتر مي شود، چون راه سعادت انسان ها از طريق آشنايي با قرآن است.


| شناسه مطلب: 54751




قرآن



نظرات کاربران